ریاست‌جمهوری الجزایر از بستن حریم هوایی این کشور به روی همه هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی مغرب خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دفتر ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور این کشور حریم هوایی الجزایر را به روی همه هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی مغرب (مراکش) بست.

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور، فرمانده عالی نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع ملی کشور الجزایر آسمان این کشور را به روی تمام هواپیما‌های نظامی و غیر نظامی مغرب بست.

عبدالمجید تبون در جلسه شورای عالی امنیت این کشور که امروز (چهارشنبه) درباره بررسی تحولات جاری در مرز با مغرب تشکیل شده بود، دستور داد مقامات این کشور حریم هوایی خود را به روی تمامی هواپیماهای مغربی اعم از نظامی و غیرنظامی و چه آن دسته هواپیما‌هایی که دارای شماره ثبت مغربی هستند، ببندد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که چندی پیش «صالح قوجیل»، رئیس پارلمان الجزایر در سخنرانی‌ای با اشاره به اقدامات جنایت‌آمیز رژیم صهیونیستی و رفتار خیانت‌بار مغرب (مراکش) مبنی‌بر ایجاد رابطه با رژیم اشغالگر قدس، اعلام کرد: مغرب به دشمن عرب‌ها اجازه داد از داخل سرزمین‌های ما تهدیدمان کند.

او در ادامه افزود: با این اقدامات مراکش، قطع ارتباط دیپلماتیک با این کشور ضروری و واجب است، الجزایر پیش‌تر سعی می‌کرد در خصوص رفتار مغرب با ملاحظه رفتار کند، اما مراکش اکنون باید بفهمد که ما همیشه چشممان را بر روی رفتار‌های این کشور نمی‌بندیم.

با تشدید تنش میان دو کشور همسایه آفریقاییِ الجزایر و مغرب (مراکش) که نقش رژیم اشغالگر قدس در افزایش این تنش‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، کار به جایی رسیده است که الجزایر با متهم کردن مراکش به اقدامات خصمانه، روابط خودش را با این کشور قطع کرد. این میزان از تشدید اختلافات بین الجزایر و مراکش از بیش از ۲۰ سال پیش تاکنون، بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار