رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: این شهرستان با جذب ۳ هزار و ۶۰۰ همیار طبیعت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: این شهرستان با جذب ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیشترین تعداد همیاران طبیعت را در آذربایجان‌‎غربی و کشور در این حوزه به خود اختصاص داده است.

پاتو افزود: این تعداد در اجرای طرح همیاران طبیعت و در راستای کمک گرفتن از نیرو‌های مردمی برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان جذب شده اند.

وی با اشاره به کمبود نیرو‌های حفاظتی در این شهرستان تصریح کرد: به ازای هر ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به یک نفر نیروی حفاظتی نیاز است که با توجه به دارا بودن ۲۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی باید ۲۰ نفر نیروی حفاظتی وجود داشته باشد که این تعداد در مهاباد تنها ۶ نفر است.

علاقه‌مندان به عرصه‌های منابع طبیعی می‌توانند با مراجعه به سایت همیاران طبیعت پیش ثبت‌نام را انجام دهند تا سایر مراحل اداری و صدور کارت نیز در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شود.

طرح همیاران طبیعت در ایران سال ۱۳۷۷ تهیه و در سال ۱۳۸۶ پس از بازنگری با امضای ریاست وقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.