رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به کمبود نیرو‌های حفاظتی در این شهرستان، گفت: هم‌اکنون ۶ نفر نیروی یگان حفاظت از اراضی منابع‌طبیعی و جنگلی شهرستان محافظت می‌کنند.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با بیان اینکه نیروهای حفاظتی در این شهرستان با کمبود مواجه است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به ازای هر ۱۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی به یک نفر نیروی حفاظتی نیاز است که با توجه به دارا بودن ۲۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی باید ۲۰ نفر نیروی حفاظتی وجود داشته باشد که این تعداد در مهاباد تنها ۶ نفر است.

پاتو افزود: این ۶ نفر نیز به صورت شرکتی و بدون قرارداد و حقوق کافی هم اکنون در حال فعالیت هستند و جذب آنها نیز تاکنون نتیجه ای در برنداشته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: همیاران طبیعت می توانند با ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی، کمک به توانمندسازی و ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه منابع طبیعی و جلب همکاری گروه‌های مختلف مردم در مدیریت پایدار منابع طبیعی، نیروهای حفاظتی را در حفاظت از این عرصه ها یاری رسانند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.