وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن کودتای سودان، نسبت به هرگونه دخالت خارجی در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت امور خارجه آمریکا در ادعاهایی کودتای نافرجام در سودان را ضد دموکراسی دانست و نسبت به هرگونه دخالت خارجی با هدف انتشار اطلاعات غلط و تضعیف اراده سودانی‌ها هشدار داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در توئیتی در حساب کاربری خود ادعا کرد: «ما تلاش ناموفق برای به دست گرفتن قدرت از دولت انتقالی و برهم زدن گذار دموکراتیک تاریخی در سودان را محکوم می‌کنیم.»

او در ادامه مدعی شد که دولت آمریکا از مردم سودان در مسیر دموکراسی، صلح و رفاه حمایت می‌کند.

 پرایس در توئیت خود بیانیه‌ای را ضمیمه کرده که در آن آمریکا تلاش نافرجام احزاب نظامی و غیرنظامی برای به دست گرفتن قدرت در سودان را محکوم کرده و از دولت انتقالی خواستار محاکمه مسئولان کودتا شده بود.

در این بیانیه ضمن محکومیت هرگونه مداخله خارجی با هدف تضعیف اراده مردم سودان، ادعا شده بود که اقدامات ضد دموکراتیک مانند کودتای نافرجامی که روز گذشته در خارطوم رخ داد، آرمان‌های مردم سودان برای آزادی و عدالت را تضعیف می‌کند و حمایت بین المللی از سودان از جمله روابط دو جانبه آن با آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان از اعلام رسمی عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی خبر داده بود که باعث شد آمریکا نام سودان را از فهرست کشور‌های حامی تروریسم حذف کند.

ارتش سودان  روز سه شنبه اعلام کرد که کودتایی را برای به دست گرفتن قدرت و حاکمیت در این کشور خنثی کرده و سران این کودتا را دستگیر کرده است.

این در حالی است که ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از تظاهرات گسترده مردمی با دخالت عاملان عربستان به بهانه اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش عزل و به زندان منتقل شد.

ناگفته نماند که مراحل مذکور، با دخالت‌های مستقیم امارات و عربستان و نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی حاصل شد. آن‌ها با جدیت به دنبال اجرای مدل مصری در سودان بودند. به این ترتیب که دولتی که شامل یک بدنه نظامی ضد جریان‌های اسلام گرا و وابسته به محور عربی و غربی و غیرمزاحم برای رژیم صهیونیستی باشد، مستقر گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار