نخست وزیر سودان در سخنانی به تلاش نافرجام برای کودتا در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان گفت: تلاش برای کودتا علیه انقلاب و دستاورد‌های ملت سودان بود. تماس تلفنی با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی داشتم و تاکید می‌کنم آنچه رخ داد با برنامه ریزی بقایای رژیم سابق بود. شماری از افراد در زمان کودتای نافرجام بازداشت شدند و این کودتای نافرجام مستلزم تغییر ساختار بعضی نهاد‌های غیرنظامی است.

حمدوک افزود: با همکاری کمیته پاکسازی بقایای رژیم سابق، گام‌های فوری برای تامین فرآیند انتقال دموکراتیک بر می‌داریم. وحدت گروه‌های آزادی و تغییر ضامن انتقال دموکراتیک در کشور است. پیش از تلاش برای کودتا برای ایجاد هرج و مرج در شهر‌ها و بستن راه‌ها در شرق سودان برنامه ریزی شده بود.


بیشتر بخوانید:

تلاش نافرجام برای کودتا در سودان+فیلم
دولت سودان از دستگیری سران کودتای نافرجام در این کشور خبر داد


در همین حال سفارت آمریکا در خارطوم، پایتخت سودان در واکنشی اعلام کرد: شرکای سودان از دولت انتقالی آن حمایت می‌کنند و کسانی که به دنبال تضعیف دوران گذار هستند باید این را درک کنند. ما از روند انتقالی در سودان حمایت می‌کنیم و هرگونه تلاش برای برهم زدن آینده دموکراتیک را رد می‌کنیم.

ساعاتی پیش رسانه‌های دولتی سودان از یک کودتای ناموفق خبر دادند و از مردم خواستند که با آن مقابله کنند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از استقرار تانک‌ها و خودرو‌های زرهی در خارطوم، پایتخت سودان پخش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار