رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۱.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر ۲ دُز و ۵۳.۶ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون ۲۱.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر ۲ دُز و ۵۳.۶ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده است.

او افزود: زمانی می‌توان شیوع ویروس کرونا را به خوبی مدیریت کرد که درصد جمعیت واکسینه علیه این ویروس به بالای ۷۰ درصد برسد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد واکسن تزریق شده از نوع سینوفارم، ۲۰ درصد کووبرکت و ۱۰ درصد از نوع آسترازنکا است.

او ادامه داد: روند واکسیناسیون علیه کرونا از ۲۰ شهریور شتاب بالایی به خود گرفته است و در حال حاضر گروه‌های هدف می‌توانند با مراجعه به یکی از ۱۵۰ مرکز و ۲۰ پایگاه تجمیعی کرونا نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود ۶۱۱ هزار و ۸۵۹ دُز واکسن به استان، خاطر نشان کرد: از این تعداد تاکنون ۵۱۷ هزار و ۴۴۴ دُز تزریق شده است.

جزایری ابراز امیدواری کرد تا ظرف یک ماه آینده واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان کامل شود.

او افزود: از روز یکشنبه هفته آینده نیز تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان امکانپذیر می‌شود.

جزایری با بیان اینکه از مجموع پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان ۲ پایگاه به صورت سه شیفته فعال است، تصریح کرد: پایگاه هلال‌احمر جنب کلینیک امام علی (ع) و مصلی شهرکرد به صورت سه شیفت به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

او در ادامه بر ضرورت انجام آزمایش pcr برای افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، تاکید کرد و گفت: این آزمایش باید در آزمایشگاه خصوصی المهدی استان انجام گیرد و می‌توانند جواب آن را به ۲ فرمت زبان انگلیسی و ترجمه آن دریافت کنند.

جزایری افزود: در هنگام بازگشت نیز در مبادی ورودی باید آزمایش دهند و پس از آن نیز یک هفته قرنطینه شوند و بعد از آن برای اطمینان بیشتر یک بار دیگر آزمایش pcr بدهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار