مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارخانجات روغن‌کشی آستان قدس رضوی؛ الگو‌یی موفق در تأمین و حمایت دانه‌های روغنی کلزا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین خدرایی مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع کلزای مشهد گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم کلزا ۱۵ هزارتومان برای اولین بار در سال‌های اخیر  توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد.

او افزود: چرخه برنامه ریزی برای کشت گندم، جو و کلزا از سوی وزارت جهاد کشاورزی مورد اهمیت است که در فرآیند تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:  بالغ بر دو میلیون و پانصد هزار هکتار کشت گندم و جو در کشور داریم که از این مقدار یک میلیون و نهصد هزار هکتار مربوط به گندم و الباقی مربوط به جو می‌باشد.


بیشتر بخوانید


خدرایی بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی؛ استقرار و کشت کلزا در مساحتی حدود ۵۰۰هزار هکتار در چرخه تناوبی است که مجموع حدود بیست درصد از سطح زیر کشت کل گندم و جو را در بر می گیرد.

او تصریح کرد: این مدیریت برای پایداری تولید گندم و جو مشهد هماهنگ با چشم انداز وزارت جهادکشاورزی به تولید کلزا اهتمام داشته است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: ۱ هزار و ۹۰۰ هکتار سهمیه کشت کلزا در مشهد قرار دارد که از این مقدار تاکنون ۹۷۵ هکتار قرار داد بسته شده،  ۵۱۸هکتار کشت انجام،  ۴۰۸هکتار آبیاری و ۱۳۵ هکتار سطح سبز می‌باشد.

خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: استفاده کشاورزان از ظرفیت‌های ایجادشده از جمله بیمه و بذر بسیار اهمیت دارد و کشاورزان را به بهره‌گیری از شرایط مهیا شده در خصوص کشت تشویق کرده و از آنان خواست در روز‌های آینده اقدامات لازم را برای بهره مندی خود انجام دهند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.