معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نجف قلی صالحی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر اساس ابلاغ انجام شده به خراسان رضوی امسال مجوز لازم برای کشت کلزا در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های خراسان رضوی داده شده که این رقم مشابه سطح کشت سال گذشته است.

او افزود: ابلاغیه مزبور به ۱۸ شهرستان دارای شرایط کشت اعلام و بذر و دیگر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان نیز تامین شده است و هم اکنون در حال مذاکره با کشاورزان هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در برخی شهرستان‌های سردسیر استان آغاز شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال دست‌کم ۱۰ هزار هکتار از کشتزار‌های استان زیر کشت پاییزه کلزا قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


صالحی در خصوص برداشت محصول هم بیان کرد: عملکرد کشت پاییزه این دانه روغنی سال گذشته حدود هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هر هکتار بود که امسال رساندن این عملکرد به ۲ تن و ۱۶۰ کیلوگرم هدف گذاری شده است؛گ عملکرد محصول و میزان برداشت کشت پاییزه کلزا بسته به وضعیت جوی، شرایط آب و هوایی و همچنین میزان آشنایی کشاورزان نسبت به شناسایی و مبارزه به موقع با آفات این گیاه متفاوت است.

او با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا هنوز اعلام نشده است که اعلام قیمت و مناسبت بودن آن می‌تواند در کشاورزان ایجاد انگیزه کند، تصریح کرد: سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم محصول کلزا ۱۱۰ هزار ریال اعلام شده بود و پیش بینی می‌شود قیمت آن امسال رشد خوبی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت جدید در زمینه حمایت از کلزاکاران اقدامات موثری داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.