مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: برای کشت پاییزه امسال فقط امکان اختصاص ۲۲ میلیون متر مکعب آب از سد‌های استان را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مرتضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های هواشناسی کاهش بارندگی‌ها در فصل پاییز و زمستان امسال نیز ادامه دارد، گفت: میزان ورودی‌های آب به سد‌های استان در امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته او از سوی دیگر حجم آب موجود در مخازن سد‌های خراسان شمالی نیز ۴۰ درصد کاهش داشته بطوری که هم اکنون آب موجود در سد‌های خراسان شمالی ۶۵ میلیون متر مکعب است که این مقدار در سال گذشته ۱۱۰ میلیون متر مکعب بوده است.


بیشتر بخوانید


مرتضوی افزود:  با توجه به اینکه میزان آب در سد بیدواز به شدت کاهش یافته است، نمی‌توان آبی برای بخش کشاورزی در کشت پاییزه اختصاص داد.

او گفت: برای سال آبی آینده که از ابتدای مهر ماه امسال آغاز و تا پایان شهریور سال آینده ادامه می‌یابد، از سد شیرین دره ۱۴ میلیون متر مکعب، از سد غلامان دو میلیون متر مکعب، از سد چندیر دو میلیون متر مکعب و از سد بارزو نیز چهار میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی استان اختصاص می‌یابد.

مرتضوی در ارتباط با بارندگی‌های انجام شده در استان نیز اظهار کرد: میزان بارندگی در دوره بلند مدت (۳۰ ساله) ۲۹۲ میلی متر و در امسال ۱۹۵.۵ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.