با اقدام به موقع مأموران انتظامی شهرستان زاهدان ۲ سارق موتورسیکلت در یکی از خیابان‌های این شهرستان دستگیر شد.

 سرهنگ "محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: مأموران انتظامی کلانتری ۱۵ این شهرستان هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و در یک موقعیت مناسب آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد موتورسیکلت سرقتی بوده بنابراین راکبان آن بلافاصله دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ سعادتی بیان داشت: متهمان که از اتباع بیگانه است در بازجویی‌های اولیه به سرقت موتورسیکلت اقرار و پس از تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل موتورسیکلت به صاحبش بیان کرد: موتورسیکلت وسیله‌ای است که بر خلاف اتومبیل از ضریب امنیتی (ازنظر سرقت) پایینی برخوردار بوده و به راحتی سرقت می‌شود لذا شهروندان بایدوصیه‌های ایمنی در جهت پیشگیری از سرقت را جدی‌تر بگیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به آمادگی کامل پلیس در مقابله با مجرمان به مالکان موتورسیکلت‌ها توصیه کرد:

*موتورسیکلت خودرا به لوازم ایمنی نظیر قفل فرمان، قفل یو و زنجیر وسایر وسایل بازدارنده مجهز کند.

*هنگام پارک موتور سیکلت ضمن قفل وزنجیر نمودن آنرا در شعاع دید خود وافراد مطمئن قرار دهید.

*چنانچه موتورسیکلت خود را درمحلی غیر از پارکینگ حتی در منزل پارک می‌کنید حتما با قفل وزنجیر به شیئی ثابت ومحکم ازقبیل میله ونرده قفل کنید.

*از پارک کردن موتور سیکلت در پشت منزل ونقاط خلوت خودداری کنید.

*در صورت وقوع سرقت سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و به کلانتری مراجعه ومشخصات کامل موتورسیکلت اعم از شماره پلاک انتظامی، شماره موتور، تنه، رنگ و مدل آنرا برابر اسناد مالکیت اعلام کنید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار