فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: بیمه کارگران معادن زغال سنگ باید به صورت کامل پرداخت شود تا کارگران در زمان بازنشستگی با مشکل مواجه نشوند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،همزمان با هفته تعاون و در آستانه هفته دفاع مقدس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان به اتفاق مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان، مسئول بسیج سازندگی و نماینده پیشکسوتان دوران دفاع مقدس شهرستان با ریاست و کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان دیدار و از خدمات انجام شده تقدیر کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان با استناد به آیات و روایات گفت: کارکردن برای کسب روزی حلال نوعی عبادت است لذا کارگران از جایگاه ویژه‌ای نزد نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار برخوردار بودند.

اوافزود: نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار خود برای کار و کارگری پیش قدم بودند و همواره بر پرداخت حق و حقوق کارگر به موقع و تکریم آنان تاکید فراوان داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان بیان داشت: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه کار و کارگری ارتقاء یافت لذا مقام معظم رهبری همواره به این قشر زحمتکش عنایت ویژه‌ای دارند.

روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: به ازای هر صندلی ۷۲ شهید تقدیم انقلاب شده است جا دارد که مدیران اجرایی با تمام وجود برای خدمت به مردم که ولی نعمت و صاحب اصلی انقلاب هستند تلاش کنند.

اوضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگری افزود: کارکران در دوران مبارزه با حکومت ستم شاهی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران مقاومت در برابر تهدید‌ها و تحریم‌ها و... همواره در خط مقدم تولید و اشتغال بوده اند.

ابراهیمی تاکید کرد: توجه به وضعیت معیشت کارگران باید در اولویت قرار بگیرد کارگرانی که بهترین دوران زندگی خود را در اعماق درونی زمین و در معادن زغال سنگ شهرستان می‌گذرانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان داشت: جا دارد بیمه کارگران معادن زغال سنگ خصوصا کارگران شاغل در بخش خصوصی به صورت کامل پرداخت شود تا این قشر عزیز و زحمت کش در زمان بازنشستگی با مشکل مواجه نشوند.

اوافزود: با مساعدت کارگران زحمتکش تاکنون چندین نوبت شیفت ایثار در معادن زغال سنگ شهرستان برای افزایش تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام شده و تا پایان امسال هم چند مرحله برگزار خواهد شد.

محسن سیف الهی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کوهبنان گفت: کوهبنان بهشت معادن است به گونه‌ای که غنی‌ترین و بزرگترین معادن زغال سنگ استان کرمان در شهرستان کوهبنان قرار دارند.

اوافزود: در حال حاضر معادن زغال سنگ به دو صورت دولتی و خصوصی در شهرستان کوهبنان فعالیت دارند که برای اشتغال، تولید و خودکفایی کشور نقش آفرین هستند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کوهبنان بیان داشت: توجه به خواسته‌های بحق کارگران همواره مورد توجه مسئولان کشوری، استانی و شهرستان بوده که حضور نائب رئیس مجلس، استاندار و نماینده مردم‌در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استان، مدیر عامل شرکت زغال سنگ‌کرمان و...خود گویای این حقیقت است.

سیف الهی تصریح کرد: توجه به معیشت کارگران، تلاش برای ارتقای ایمنی معادن، راه اندازی شورای‌های کارگری، فعال کردن بسیج کارگری معادن، برگزاری شورای کارگری با حضور نماینده کارگران معادن و...از جمله اقداماتی است که طی سالیان گذشته همواره مورد توجه بوده است.

اوافزود: تعاونی‌ها نقش مهمی در پویایی و اشتغال دارند لذا بیش از ۱۴۰ تعاونی در کوهبنان ثبت داده شده، اما در حال حاضر حدود ۴۰ تعاونی فعال هستند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار