فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از برگزاری ۷۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار مظاهر مجیدی,فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۷۰۰ برنامه در سطح سپاه و بسیج استان، پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه "ما مقتدریم" شعار هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: در این هفته، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، ۳۰۰ نشست بصیرتی با عموم مردم و نخبگان، رژه موتورسواران، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و غبارروبی در ۱۰۰ گلزار شهدا انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه روزشماری برای این هفته در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: ۳۱شهریورماه به نام پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت نام‌گذاری شده که از یک میلیون ایثارگر تجلیل خواهد شد، یکم مهرماه به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان نام‌گذاری شده و برنامه‌ای برای غبارروبی مزار شهدا داریم.

سردار مظاهر مجیدی ادامه داد: دوم مهرماه به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده و قرار است از خانواده شهدای سلامت تجلیل شود، سوم مهرماه به نام ولایتمداری، جوانان، علم، دانش و پژوهش نام‌گذاری شده و در این روز از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب تجلیل خواهد شد.

او بیان کرد: چهارم مهرماه روز دفاع همه جانبه، پشتیبانی، همه جانبه، اصناف و پدافند غیرعامل و پنجم مهرماه روز وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، نام‌گذاری شده‌است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: ششم مهرماه به نام نیرو‌های مسلح، بسیج و پیش‌مرگان کرد مسلمان نام‌گذاری شده و در این روز از نیرو‌های مسلح، تجلیل خواهد شود همچنین هفتم مهرماه به نام فرماندهان و حماسه آفرینان نام‌گذاری شده و در این روز، برنامه نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس، برگزار می‌شود.

مجیدی  با بیان اینکه ارزش دفاع مقدس برابر با انقلاب است، توضیح داد: اگر در دفاع مقدس مردم حضور پیدا نمی‌کردند، نظام با چالش مواجه می‌شد.

او با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب در دفاع مقدس هم رقم خورد، اظهار کرد: جنگ و دفاع مقدس مثل تاریخ عارشورا به صورت مکرر باید بیان شود و ما باید سینه به سینه اتفاقات را برای نسل‌های بعد، عنوان کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: وقتی استکبار به این نتیجه رسید باید انقلاب را مهار کند از ابتدای پیروزی خیلی توطئه‌ها اتفاق افتاد و دخالت افراد بیگانه به قدری بالا رفت که درگیری خیابانی را شاهد بودیم.

مجیدی افزود: در روز ۳۱ شهریورماه فقط رژیم بعث عراق به ما حمله نکرد بلکه استکبار جهانی به کشور ما حمله کرد و از نظر نیروی انسانی، از ۱۱ کشور بر علیه ما نیرو وجود داشت و در بحث اطلاعاتی اخبار جنگ را برای عراق رصد می‌کردند.

او تصریح کرد: مردم استان همدان، نقش به سزایی در جنگ داشتند، ما هشت هزار شهید تقدیم کردیم و افراد تعیین کننده‌ای مانند شهید همدانی، شهید قهاری و شهید شهبازی از استان همدان در دفاع مقدس، حضور داشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در رابطه با اقدامات سپاه استان در روز‌های شیوه کرونا، مطرح کرد: در کنار دانشگاه تلاش کردیم که مراکز تزریق واکسیناسیون را بیشتر کنیم و تا دیروز ۶۴ مرکز واکسیناسیون فعال شده و امیدواریم این تعداد را به ۱۰۰ مرکز، برسانیم.

مجیدی گفت: ۲۰۰ کپسول اکسیژن فراهم و در اختیار شبکه درمان و خانواده‌ها قرار دادیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.