مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت: واکسن به اندازه کافی در اختیار شبکه قرار دارد و با حذف محدودیت سنی واکسیناسیون، مشکلی برای تزریق نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین رحیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت : طبق رنگ‌بندی جدید کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان صحنه بعد از یک ماه از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد.

او تعداد بیماران بستری حال حاضر در بیمارستان دکتر معاون صحنه را ۳۴ نفر عنوان کرد و گفت : در وضعیت قرمز پیک پنجم تعداد بیماران بستری تا ۶۴ نفر هم داشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه افزود: الان هیچ محدوده سنی در استان کرمانشاه در راستای تزریق واکسن نداریم و از روز گذشته واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار قرار گرفته که در این خصوص مشکلی نداریم و واکسن به اندازه کافی در اختیار شبکه قرار دارد.

او در خصوص واکسیناسیون در روستا‌های این شهرستان، افزود: تمامی روستا‌های شهرستان تحت نظر خانه بهداشت هستند که در حال تزریق واکسن هستند و مشکلی هم برای تزریق واکسن در روستا‌ها نداریم.

واکسیناسیون بیش از ۵۳ درصد جمعیت هدف در سرپل ذهاب

رئیس شبکه بهداشت شهرستان سرپل ذهاب گفت: بیش از ۵۳ درصد جمعیت هدف در سرپل ذهاب واکسینه شدند.

شهرام روشنی نژاد افزود: بیش از ۵۳ درصد جمعیت هدف در سرپل ذهاب با تزریق دز اول واکسن کرونا واکسینه شده‌اند.

او به آمار افرادی که دز دوم واکسن کرونا را در شهرستان سرپل ذهاب دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به محدودیت‌های سنی و فاصله‌ای که بین تزریق دز نخست و دوم واکسن کرونا باید رعایت شود، در حال حاضر ۲۸.۳ درصد جمعیت هدف در شهرستان سرپل ذهاب دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: با توجه به حذف محدودیت سنی برای تزریق واکسن در استان کرمانشاه، از مردم شهرستان سرپل ذهاب دعوت می‌شود با هر گروه سنی (بالای ۱۲ سال) به پایگاه‌های تجمعی تزریق واکسن مراجعه کنند و نسبت به تزریق واکسن که مؤثرترین راه کاهش مرگ و میر و بستری‌ها در شیوع کرونا است اقدام کنند.

او ادامه داد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانش آموزان، همه افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال که پیش از این برای آن‌ها واکسن تزریق نمی‌شد می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز تجمعی تزریق واکسن مراجعه کنند.

روشنی نژاد افزود: در حال حاضر ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر سرپل ذهاب به آدرس خیابان احمد ابن اسحاق، کوچه شاه صنمی، سالن ورزشی مدرسه فاطمه الزهرا (س) و خیابان شاهد (شاه عباسی)، خیابان دادگستری، سالن ورزشی هنرستان زینبیه در ۲نوبت صبح و ظهر فعال است .

آسمان سرپل ذهاب قرمز است

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سرپل ذهاب گفت: وضعیت این شهرستان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا همچنان قرمز و روند پیک اخیر در شهرستان به صورت ثابت است از این رو همه افراد باید موازین و اصول بهداشتی را جدی بگیرند.

محسن مرادی افزود: طبق آمار ۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹در بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب بستری و تحت مراقبت هستند و از تاریخ ۱۵ شهریور تا به امروز ۶ مورد فوتی و هشت مورد اعزام به مراکز درمانی استان داشتیم.

او افزود: از مجموع ۳۰ نفر از افراد بستری در بیمارستان مشخص شد که تنها سه نفر مرحله اول واکسن را تزریق کرده اند و این آمار کاهش مبتلایان به ویروس کرونا را در بین افرادی که واکسینه شدند را نشان می‌دهد.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: با وجود اینکه ۲هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان سرپل ذهاب دپو شده، ولی در زمینه واکسن برکت کمبود داریم و پیگیر ورود این نوع واکسن به شهرستان هستیم.

 مرادی ادامه داد: در مجموع تا ۲۵ شهریورماه، ۴۶ هزار دُز واکسن در نوبت اول و دوم در شهرستان بین جمعیت هدف تزریق شده است.

او گفت: در بین افراد واکسینه شده ۷۸ درصد افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد در گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۹ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال، ۷۶ درصد در افراد ۶۵ تا ۶۹ سال، ۷۵ درصد گروه سنی ۶۰تا ۶۴ سال، ۶۷درصد گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال، ۵۹ درصد افراد ۵۰ تا ۵۹ سال ۵۹درصد، ۵۵ درصد گروه سنی ۴۵ تا ۴۹ سال، ۵۱ درصد افراد ۴۰ تا ۴۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال ۴۹ درصد و گروه سنی کمتر از ۳۵سال زیر ۴۴ درصد واکسینه شدند و رتبه تزریق واکسن در شهرستان متوسط رو پایین است.

او افزود: بهترین راه ایمنی از ویروس کرونا تا زمان واکسینه شدن کل جامعه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب با دیگران است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.