با حضور مقامات دولتی و قضائی جلسه‌ شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان نیکشهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روح الله مرادی رئیس دادگستری شهرستان نیکشهر گفت : پیشگیری از وقوع جرم اولین مرحله برای ایجاد تحول در امور قضائی است و باید با اولویت قرار دادن این موضوع به آن نگاه ویژه شود.

او گفت : بررسی تخصصی علل و عوامل اصلی وقوع جرم با ورود نهاد های مرتبط در چارچوب موازین قانونی می تواند به گسترش دامنه پیشگیری از وقوع جرم کمک کند.

رئیس دادگستری شهرستان نیکشهر افزود: کاهش پرونده های قضائی و تسریع در امورات مردم از جمله اهداف مهم کار گروه های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم است .

رحیم بخش بلیدئی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نیکشهر نیز در این نشست که با حضور سرپرست مدیریت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شده است، گفت: سالیانه افراد زیادی قربانی جرایمی می شوند که اگر اقدام اصولی برای جلوگیری از ارتکاب جرم می شد ، قطعا شاهد چنین اتفاقاتی نمی بودیم .

این مقام دولتی یادآور شد: آموزش درست به کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت رسانه های اجتماعی با تولید محتوای مفید می تواند در پیشگیری از وقوع جرم در سنین پایین موثر باشد‌.

بلیدئی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نیکشهر اظهار داشت: نگاه بنیادی و علمی به ریشه آسیب ها و جرایم در حوزه خانواده ، مواد مخدر و جرایم اقتصادی و اداری می تواند از به دامن افتادن نیروهای انسانی در انواع مفاسد و ریشه کنی جرایم سیستمی کمک کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار