سرپرست منابع آب دورود گفت: حکم انسداد و اعمال قانون ۶۰ حلقه چاه آب غیرمجاز از خردادماه تاکنون در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، لیلاشاددل،سرپرست منابع آب دورود اظهار کرد: حجم رواناب در ایستگاه هیدرومتری رودخانه "ماربره" نسبت به مرداد ماه سال آبی گذشته ۶۳ درصد و نسبت به متوسط طول دوره آماری ۸۱ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: کاهش نزولات جوی در سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ و افت شدید آب‌های زیرزمینی و سطحی، موجب کاهش حجم رواناب و به تبع آن کاهش حجم مخزن ذخیره سد "مروک" شد و به کمترین مقدار خود معادل ۲۰ میلیون متر مکعب رسید در حالیکه در بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۳۴ میلیون مترمکعب بوده است.

سرپرست منابع آب دورود خاطر نشان کرد: با توجه به این بحران رها سازی آب از سد مروک در سال آبی پیش رو برای پایین دست غیرممکن است و به منظور حفاظت از منابع آب شهرستان از هرگونه اضافه برداشت و حفر چاه غیرمجاز جلوگیری و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

شاددل در این رابطه یادآور شد: از خرداد ماه ۱۴۰۰ در شهرستان دورود ۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در حال حفر توقیف، چهار حلقه چاه غیرمجاز پر، هفت حلقه به مراجع قضایی معرفی و حکم مسدود کردن ۶۰ حلقه چاه اخذ شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.