عضو کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد گفت: ساکنان باقی‌مانده در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، تحت هر شرایطی باید حفظ شوند و ترکیبی از زائر و مجاور را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کریمدادی عضو کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی سطح منطقه ثامن با بیان اینکه بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی طی ۲۵ سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است، گفت: این بافت، سبقه‌ای ۱۲۰۰ ساله دارد و لذا حفظ هویت تاریخی مشهد در این بافت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی افزود: با این طرح، افرادی که سال‌های سال تعلق خاطر خاصی به محل سکونت خود در اطراف حرم مطهر رضوی داشتند و زندگی اجتماعی و فرهنگی خوبی را در جوار بارگاه منور امام‌رضا (ع) تجربه کرده بودند، بدون هیچ برنامه‌ای کوچ داده شدند.

عضو کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد با بیان اینکه رفتن ساکنان بومی موجب برهم خوردن هویت بافت شد و امروز دیگر از شهروندان اصیل مشهدی خبری نیست، ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌ها قرار بود که جمعیتی دوباره به این منطقه بازگردد، ولی این مهم آن‌گونه که باید محقق می‌شود چراکه نوع نگاه و کاربری‌ها عمدتا به تجاری و سکونت‌گاه‌های موقت و هتل تغییر پیدا کرده است.

کریمدادی با اشاره به افراد بومی که همچنان در بافت حضور دارند و ساکن هستند، بیان کرد: این افراد با حضور خود پایبندی به بافت را ثابت کرده‌اند و شورای شهر تاکید دارد که این جمعیت تحت هر شرایطی باید حفظ شود تا ترکیبی از زائر و مجاور را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.