در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات دپوی داروهای قاچاق توسط تبعه خارجی در تهران تا خرید و فروش تریاک در دلیکا سبز رنگ مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

دپوی داروهای قاچاق توسط تبعه خارجی در تهران

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی، ۲۴ شهریور ماه به دنبال اقدامات اطلاعاتی پیشدستانه مطلع شد که فردی تبعه کشور افغانستان در محدوده خیابان شهید سمیعی اقدام به دپوی مقادیر زیادی داروی خارجی قاچاق کرده است.

وی افزود: ماموران با اقدامات نامحسوس و میدانی و شناسایی مکان و سوژه وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی به بازرسی از محل کردند که در نهایت در پارکینگ ساختمان مقادیر متنابهی انواع دارو، محلول و قطره خارجی قاچاق، کشف شد.

گودرزی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده دارو‌ها شامل یک هزار و ۴۰۳ عدد انواع داروی حیوانات به مقر پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد که کارشناسان ارزش تقریبی دارو‌ها را یک میلیارد تومان برآورد کرده اند.

خرید و فروش تریاک در دلیکا سبز رنگ

سرهنگ سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد پلیس تهران اظهار کرد: واحد گشت انتظامی قرارگاه غرب در حین گشت زنی در محدوده شهر زیبا و به دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به وسیله خودرو دلیکا تاکسی سبز رنگ اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی صحت و سقم موضوع، صاحب تاکسی دلیکا سبز رنگ را که در حال فروش مواد مخدر بود، شناسایی و دستگیر کردند.

آدینه وند تصریح کرد: در بازرسی ازخودروی متهم ۱۱۱ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و متهم پس از بازجویی اولیه به پلیس پیشگیری تحویل و خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده یگان امداد تاکید کرد: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند هر گونه اخبار و اطلاعات خود را پیرامون این موضوع از طریق تلفن ۱۱۰ وهرگونه انتقاد، تقدیر و تشکر را از سامانه ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

خرید و فروش سلاح و مهمات جنگی در فضای مجازی

سرهنگ مهدی تاجیک رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی  اظهار کرد: اوایل هفته گذشته خبری مبنی بر فروش سلاح جنگی در فضای مجازی دریافت و در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی در یکی از محله‌های حوالی بلوار کاوه اقدام به فروش سلاح و مهمات جنگی و شکاری غیر مجاز می‌کند.

وی افزود: ماموران با شناسایی این فرد و هماهنگی با مقام قضایی در شامگاه بیست و پنجم شهریور ماه متهم را در حال جا به جایی سلاح دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح جنگی یک قبضه سلاح شکاری ۶۳ عدد فشنگ جنگی و ۲۰۰ عدد فشنگ سلاح شکاری کشف کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی محل تهیه این سلاح را استان‌های مرکزی کشور اعلام داشته است، تاکید کرد:متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرامعرفی شد و تلاش ها برای دستگیری سایر متهمان همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرقت جهیزیه صاحب خانه توسط مستاجر

سرهنگ کارآگاه کیانوش ناصری رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی اظهار کرد: نهم بهمن ماه سال گذشته یکی از شهروندان با در دست داشتن شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه و تقاضای رسیدگی و پی جویی به پرونده خود را داشت؛ شاکی اعلام کرد، ششم بهمن ماه یک باب انباری به مساحت ۵۰ متر مربع را به شخصی که خود را «امید» معرفی کرده اجاره داده است که وی متعهد شده کلیه وسایل جهیزیه اینجانب که در انباری مستقر بوده است را حفظ و نگهداری کند و هرگونه کم و کسری آن را به عهده بگیرد.

وی افزود: براساس اظهارات شاکی، بعد از بستن قرارداد به «امید» اعلام کردم یک نسخه از کارت ملی و سندی از محل سکونت خود را ارائه کند که بعد از دریافت کلید و با تماس‌های مکرر پاسخگو نبوده و به بهانه‌های مختلف مدارک را نیاورد و بعد از یک هفته به قوه قضاییه مراجعه کردم و درخواست فسخ قرارداد را دادم و بعد از دو ماه بدلیل زمان زیاد متوجه شدم که مستاجر خیانت در امانت کرده و کلیه جهیزیه که در مجموع پانصد میلیون تومان بوده است را به سرقت برده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دریافت شکایت، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت اصلی متهم که «سعید» نام داشت شده و پس از شناسایی هویت متهم آدرس وی در محدوده رباط کریم را بدست آورند که پس از هماهنگی با مرجع قضائی و رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی «سعید» دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

ناصری گفت: شیوه و شگرد متهم بدین صورت بوده که با اجاره دادن یک باب انباری به مساحت ۵۰ متر در ازای پیش پرداخت و اجاره بها با شاکی قرار داد بسته و بعد از مدتی خیانت در امانت کرده و اموال وی را به سرقت می‌برده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی فاتب بیان کرد: با توجه به ادله بسیار قاطع و شناسایی صددرصدی از سوی شاکی، متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد و مقادیری از اموال شاکی کشف و تحویل وی شد.

شناسایی توزیع کننده تریاک در محله فلاح

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: به دنبال اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان در محله فلاح تهران مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ای در این باره در پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزئیات آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری و تحقیات میدانی پلیس در محل، صحت و چگونگی عملکرد مظنون پرونده برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی اکیپی از ماموران پلیس با رعایت جوانب قانونی و حقوق شهروندی به محل سکونت متهم مراجعه و نسبت به بازداشت و تفهیم اتهام وی اقدام شد.

وی افزود: در بازرسی از منزل متهم، ۱۱ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و متهم به جرم خود اعتراف کرد و وی برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

سرقت موتورسیکلت شهروندان توسط زن و شوهر سارق

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: سی و یکم مرداد ماه پرونده‌ای از کلانتری ۱۰۳ گاندی به همراه یک متهم به نام «قادر» به اتهام سرقت موتورسیکلت برای پیجویی و کشف جرم ارجاع شد.

وی افزود: براساس پرونده جمع آوری شده، متهم با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا در خیابان میرداماد با یک دستگاه خودرو ۲۰۶ تصادف می‌کند که طی استعلام به عمل آمده از موتورسیکلت مشخص می‌شود که موتور مسروقه است؛ متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت می‌شود که در تحقیقات تکمیلی و پلیسی اعلام می‌کند که به همراه همسرم به نام «فریده» دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید و کی تی ام را سرقت و به فردی به هویت «سامان» داده ام.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: کارآگاهان پس از هماهنگی با مرجع قضائی و راهنمایی متهم به محدوده خیابان آزادی اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری سامان می‌شوند که در بازرسی از مخفیگاه وی دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه و یک دستگاه گوشی آیفون سرقتی کشف و ضبط می‌شود.

وی افزود: سامان در بازجویی‌ها اظهار داشت دو دستگاه موتورسیکلت را از «قادر» گرفته‌ام؛ پس از تشریفات قضائی، همسر قادر نیز دستگیر و پس از تحقیقات، زوج متهم به همراه مالخر، برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سرقت موتورسیکلت شهروندان به روش بی هوشی 

سرهنگ کارآگاه شهرام سلطانی سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: ششم مرداد ماه یک فقره پرونده با موضوع سرقت موتورسیکلت به روش بیهوشی به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

وی افزود: شاکی اعلام کرد، یک جوان را بعنوان مسافر از خیابان مولوی سوار موتورسیکلت خود کرده و قرار بود او را به خیابان شوش شرقی ببرم، اما در بین راه با بیان اینکه هوا گرم است خواست که در مقابل یک دکه روزنامه فروشی توقف کنم تا برای من و خودش آبمیوه بخرم که پس از نوشیدن دچار سرگیجه شده و کنار خیابان توقف و سپس متوجه نشدم چه بر سرم آمد، بعد از ساعتی در یک پارک واقع در خیابان شوش شرقی به هوش آمدم و متوجه شدم موتور سیکلت و گوشی تلفن همراه و مدارک و وجه نقدم به سرقت رفته است.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم شناسایی سارق، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت زورگیری پایگاه قرار گرفت که در ادامه ماموران برای تحقیقات محلی و میدانی به محل وقوع حادثه رفته و پس از بررسی دوربین‌های مداربسته مشرف به محل سرقت تصویر واضحی از سارق بدست آورده و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت متهم بنام عبدالله ۳۵ ساله ساکن تهران نو با هشت فقره سابقه کیفری را بدست آوردند که متهم اخیرا نیز توسط پایگاه ششم دستگیر و روانه زندان شده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و با بهره گیری از امکانات پلیسی محل تردد و اختفاء متهم واقع در خیابان شوش شناسایی و دهم مرداد ماه در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه با ورود به محل اختفای متهم شناسایی و دستگیر و در بازرسی از آن محل، موتورسیکلت مسروقه و سایر اموال کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از انتقال متهم به پایگاه و با توجه به دلائل و قرائن موجود به سرقت موتورسیکلت شاکی به روش بی هوشی اقرار و در بررسی سایر سرقت‌های مشابه و دعوت از مالباختگان دو نفر دیگر از شکات که دارای پرونده وقوع مشابه در این یگان بودند متهم را بعنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

به سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی متهم به همراه نتیجه تحقیقات به دادسرا معرفی شدند.

کشف دستگاه های ماینر قاچاق در جاده چرمشهر

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: بیست و دوم شهریور ماه، با همکاری شرکت برق ۸۸ دستگاه ماینر در محدوده جاده چرمشهر کشف شده و ضبط شد.

وی افزود: دستگاه‌های ماینر کشف شده در یک کارخانه نصب و راه اندازی شده بودند که صاحب ملک در این خصوص دستگیر شد، با توجه به افزایش فعالیت‌های مجرمانه در خصوص استخراج رمز ارز‌ها و مزارع دیجیتال، پلیس با متخلفان برخورد می‌کند.


بیشتر بخوانید

شناسایی مخفیگاه فروشنده سلاح جنگی در پاسداران/ تکذیب شایعه شلیک گلوله به شهروندان توسط پلیس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار