مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش ۶۰ درصدی مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا از روزانه هفت هزار نفر در اوج موج پنجم به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در روز رسیده است.

او افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان در سراشیبی قرار دارد، اما این آمار به شدت شکننده است و می‌تواند با عدم رعایت نکات بهداشتی به خصوص در دهه آخر ماه صفر، روند افزایشی پیدا کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موج پنجم کرونا نتایج مثبت تست‌های کرونا (پی. سی. آر) تا ۶۰ درصد افزایش یافت، اما اکنون این میزان به ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

درخشان بیان کرد: قبل از موج پنجم کرونا نتایج مثبت تست‌های کرونا بسیار کمتر از این رقم بود و ۱۵ تا ۲۰ درصد تست‌های پی. سی. آر را شامل می‌شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر چهار مرکز منتخب کرونا در مشهد به فعالیت خود به شکل شبانه روزی ادامه می‌دهند که این مراکز در خیابان‌های ویلا، بولوار قرنی، پنجتن و سیدی این شهر واقع شده اند و سایر مراکز تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فعال هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.