مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۲۷۰ طرح آماده صنایع تبدیلی در استان داریم که برای راه اندازی نیاز به هزار میلیارد تومان تسهیلات دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کریمی مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه با افزایش هزینه‌ها ایجاد واحد‌های فرآوری به اعتبار بیشتری نیاز دارد، گفت : برای ساخت یک سردخانه هزار تنی در سال ۹۸ دو میلیارد تومان اعتبار لازم بود در صورتی که امسال برای ساخت همان سردخانه باید شش و نیم میلیارد تومان هزینه کرد که این موضوع نیازمند حمایت بیشتر مسئولان برای پرداخت تسهیلات است.

او گفت : نکته مهم در فرآیند راه اندازی واحد‌های صنعتی این است که باید نقدینگی به آن‌ها تزریق شود چرا که این واحد‌ها برای ادامه فعالیت نیازمند سرمایه در گردش هستند و این نیاز باید با پرداخت تسهیلات مرتفع شود.

کریمی افزود: از طرفی سود تسهیلات برای واحد‌های تولیدی باید زیر ده درصد باشد چرا که آن‌ها توان پرداخت وام با سود‌هایی بیش از ده درصد را ندارند.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان افزود: استان کرمانشاه در بحث بسته بندی و ذخیره سازی محصولات کشاورزی خوب عمل کرده است، اما در بحث فرآوری هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

او با اشاره به افزایش ظرفیت ذخیره سازی محصولات کشاورزی و دامی در استان ادامه داد: در سال ۹۸ ظرفیت سردخانه‌های استان کمتر از ۵ هزار تن بود که این میزان امسال به ۶۳ هزار تن رسیده است.

کریمی گفت: چند پروژه سردخانه دیگر با ظرفیت بیش از ۸۴ هزار تن در دست ساخت است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان افزود: در بخش کشتارگاه طیور ۳ کشتارگاه غیرفعال داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده اکنون به چرخه فعالیت باز گشته اند، کشتارگاه دام ماهیدشت پس از ۲۰ سال با اشتغالزایی ۴۰ تا ۴۵ نفر شروع به فعالیت کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.