معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۹۷۷هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا تاکنون وارد این استان و ۹۰۱ هزار و ۶۶۶ دُز آن برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،مریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: از این میزان واکسن وارد شده به استان تاکنون ۹۱ درصد برای گروه‌های هدف تزریق شده است و درمجموع تاکنون ۴۸.۹ درصد، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کوشکی ادامه داد: هم اکنون واکسیناسیون کرونا در مراکز جامع شهری_روستایی نیز که دارای پزشک مستقر هستند انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: واکسیناسیون برای کارکنان ادارات و سایر نهاد‌ها در صورتی که تعداد آن‌ها کم باشد در محل ستاد مرکز فوریت‌های پزشکی استان انجام می‌شود و در غیر اینصورت، تکنسین‌های فوریت پزشکی به همراه کارشناسان مرکز بهداشت با حضور در ادارات عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

کوشکی عنوان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده اگر روند ورود واکسن به لرستان مانند هفته جاری بیش از ۱۰۰ هزار دُز باشد تا بهمن ماه امسال واکسیناسیون گروه‌های هدف استان بصورت کامل انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۷ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود که با تسریع در روند ورود محموله‌های واکسن به استان، سرعت واکسیناسیون بیشتر خواهد شد و تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه ۵۰ درصد جمعیت این استان علیه کرونا واکسینه شوند.

مجموع مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۷۸ هزار و ۲۲۶ نفر و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر تمامی ۱۱ شهرستان لرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.