نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: بازگشت گردش مالی ۴۲ هزار میلیارد ریالی شرکت ملی صنایع مس به بانکهای استان ،مطالبه مردم کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امشب درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با تشکیل دولت سیزدهم شاهد فضای جدیدی در کشور هستیم و رویکرد این دولت متفاوت با سایر دولت‌ها است، گفت:همسویی دولت با مجلس انتظارات بیشتری در مردم ایجاد کرده و امروز مهمترین مشکل مردم در حوزه معیشتی و اقتصادی است.

او افزود:استان کرمان اهمیت و ظرفیت زیادی دارد که می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند و وضعیت سلامت مردم در حوزه کرونا یکی از موضوعات مهمی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

پور ابراهیمی تصریح کرد:محدودیت سنی واکسیناسیون در استان کرمان از هفته آینده برداشته می‌شود.

او در خصوص اینکه تاکنون چند نفر از جامعه هدف واکسیناسیون به مراکز مراجعه نکردند و واکسینه نشده اند گفت: الان نمیتوانیم آمار بدهیم و حداقل یک مشوقه‌های را برای کسانی که واکسینه نشده اند  الزامی نیست  و تا امروز تنبیه برای کسانی که واکسینه نشده اند نداشته ایم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی انجام شده و امروز رتبه اول واکسیناسیون کرونا در کشور را داریم اظهار داشت: سن واکسیناسیون کرونا در استان کاهش پیدا کرده است که اقدام بسیار خوبی بوده است.

او با بیان اینکه از جمعیت بالای ۱۸ سال استان تقریباً یک میلیون و ۱۷ هزار نفر معادل ۵۰ درصد جمعیت دوز اول واکسیناسیون خود را دریافت کردند گفت: امکان تزریق روزانه ۶۰ هزار دوز واکسن در استان وجود دارد که در حال حاضر ۴۰ هزار تزریق انجام می‌شود.

نماینده مردم کرمان وراور با بیان اینکه باید تلاش شود اول مهر مدارس بازگشایی شود و تعطیلی مدارس باعث افت تحصیلی شدید دانش آموزان شده است عنوان داشت: باید با آموزش حضوری جبران دوران آموزش غیرحضوری انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تأمین آب استان کرمان اولویت ما است، تصریح کرد: خط انتقال آب شرب و صنعت در استان اجرا شده است، آب مورد نیاز صنعت مشکلی ندارد و به میزان دو برابر آب مورد نیاز آن‌ها انتقال آب خلیج فارس وجود دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه وزارت نیرو کارشکنی کرد و ما در دوره قبل نتوانستیم انتقال آب شرب را انجام بدهیم گفت: خط فرعی انتقال آب به سمت شهر کرمان برای تأمین آب شرب و صنعت به‌زودی اجرایی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط فرعی انتقال آب به سمت شهر کرمان نیاز دارد ادامه داد: ۵۰ درصد این اعتبار دولتی و ۵۰ درصد به کمک بخش خصوصی تأمین می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی حاشیه‌نشینی را با جدیت پیگیری کردیم و از اولویت‌های ما بوده است، افزود: تجربه ساماندهی منطقه الله آباد را داشتیم و امروز وضعیت خوبی داشته و دارای شورای اسلامی شده است.

پور ابراهیمی گفت:طی ۹ ماه گذشته جلساتی با بنیاد مسکن و استاندار کرمان برگزار شده است و محله شهرک صنعتی به‌صورت پایلوت و در فاز اول ساماندهی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورا اسلامی  پیش‌بینی کرد: با جذب اعتبارات لازم به‌زودی طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی در شهر کرمان از محله شهرک صنعتی آغاز شود.

اوبا بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده ۱۲ هزار شغل پایدار از محل میانگین حساب شرکت‌های بزرگ اقتصادی ایجاد می‌شود گفت: از این تعداد ۳ هزار شغل سهمیه شهرستان کرمان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس قانون شرکت‌ها مکلف هستند گردش مالی بانکی خود را به داخل استان بیاورند تصریح کرد:طی پارسال شرکت ملی مس ۴۲ هزار میلیارد ریال گردش مالی،۲۶ میلیارد ریال سود و یک میلیارد دلار صادرات داشته است که این گردش حساب باید در استان ایجاد شود و مطالبه مردم استان است.

پورابراهیمی گفت: اگر این مهم صورت نگیرد شکایت از شورای معادن در دستگاه قضایی پیگیری می شود، زیرا اگر منابع گردش مالی را بیاورند به جای ۱۲ هزار شغل می‌توانیم ۲۴ میلیون شغل ایجاد کنیم.

او  بیان کرد: شرکت گل‌گهر نیز حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان فروش،۱۴ هزار میلیارد ریال سود طی پارسال داشته است باید حساب‌های بانکی خود را به استان بیاورد.

پور ابراهیمی به بزرگترین طرح‌هایی که قرار است در استان کرمان اجرایی شود، گفت: طرح تولید الکترود فولادی در استان از یک‌ماه قبل اجرایی شده که برای آن شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، طرح تولید لاستیک ماشین آلات فوق سنگین با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان نیز در شهرستان کرمان به‌زودی اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۱۵ سال عضو ناظر در سازمان همکاری‌های شانگ‌های بودیم گفت: عضویت کامل و دائم در سازمان همکاری‌های شانگ‌های اقدام بسیار خوبی بود که اخیرا انجام شد و این عضویت دائم، تحولات عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد و یک اتفاق بسیار مثبت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه یکی از تحولات، ترانزیت کالا در منطقه است و اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و حتی اروپا از طریق جمهوری اسلامی انجام می‌شود بیان کرد: استان کرمان نیز موقعیت خوبی دارد و به همین دلیل اجرای طرح بندر خشک در استان کرمان یک طرح بی‌نظیر است که به‌زودی اجرایی می‌شود.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس  با بیان اینکه طرح تولید سلول‌های خورشیدی در استان نیز به‌زودی اجرایی شده و استان کرمان قطب تولید سلول‌های خورشیدی در خاورمیانه می‌شود گفت: تمام تجهیزات این کارخانه وارد استان کرمان شده است و این کارخانه در منطقه ماهان اجرا می‌شود.

پور ابراهیمی گفت: فعال شدن معادن ذغالسنگ و معادن سرب و روی در استان و به‌ویژه شهرستان‌های راور، زرند و کوهبنان را پیگیری می‌کنیم که باعث اشتغال هم می‌شود.

او با اشاره به اینکه اجرای کارخانه پلاسمای خون در استان کرمان متوقف شده بود در حالی‌که یک طرح امنیتی، اقتصادی و سیاسی است افزود: با هماهنگی‌های انجام شده این طرح فعال شده و مشاور خارجی طرح در حال نهایی شدن است که به‌زودی اجرای طرح عملیاتی می‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه کرمان یک استان ممتاز در کشور است و باید از ظرفیت‌های آن استفاده شود گفت: با توجه به همه ظرفیت‌ها محرومیت در استان ادامه دارد و این شایسته مردم استان نیست.

او با بیان اینکه حل مشکل معیشتی و اشتغال خواسته مردم است و باید عدالت اجتماعی ایجاد کرد افزود: متأسفانه رسیدگی به گروه‌های سیاسی، اولویت برخی آقایان در استان شده که اصلاً قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار