عشایر خراسان جنوبی باید در اولین فرصت اقدام به اخذ کارت تردد خود نمایند تا نام آن‌ها در لیست عشایر قرار گرفته و بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بررسی‌هایی برای مشخص شدن عشایر واقعی درحال انجام است که به دنبال آن، عشایر باید نسبت به گرفتن کارت تردد خود اقدام کنند.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۶۶۷ کارت تردد برای عشایر و ۴۰۹ هزار و ۵۵۵ عدد پلاک هویت برای دام عشایر صادر شده که نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

عصمتی پور ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۲۹۱ هزار و ۷۸۹ رأس دام عشایر بیمه شده اند که این رقم در کل سال زراعی ۹۹ بر اساس آمار، ۲۸۵ هزار و ۱۷۹ رأس دام بوده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: عشایر آگاه باشند که طبق قانون، براساس تعداد بیمه دام خود، خدمات دریافت میکنند.

او به بحث بیمه عشایر اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۹ خانوار عشایری تحت بیمه اجتماعی قرار گرفته اند و طبق آمار به ثبت رسیده ۴۵ درصد از عشایر خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار