مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۱ تبعه خارجی تحت پوشش این مجموعه هستند گفت: این تعداد از تمامی امکانات و خدمات سازمان همچون سایر اعضا برخوردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سمساری  مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی مجموع افراد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی را یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۶۱۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۴۱۰ هزار نفر را بیمه شدگان اجباری تشکیل می‌دهند و از مجموع بیمه شدگان استان یک میلیون و ۹۱ هزار و ۹۳۷ نفر را بیمه شدگان تبعی و ۷۰۰ هزار و ۶۷۸ نفر را بیمه شدگان اصلی هستند.

سمساری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار‌های موجود رسته‌های حرف و مشاغل آزاد، رانندگان، کارگران ساختمانی، قالی بافان و اختیاری دارای بیشترین تعداد بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی بوده و زنبورداران، خادمین مساجد و باربران نیز دارای پایین‌ترین تعداد بیمه شده هستند.

او مجموع افراد تحت پوشش تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را دو میلیون ۱۵۰ هزار و ۶۰۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع بیمه شدگان اصلی آذربایجان شرقی ۸۳ درصد را آقایان و ۱۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

سمساری تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۳۵۷ هزار و ۹۹۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۸۸ درصد را آقایان و ۱۲ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و ۲۱۳ هزار و ۹۷۴ نفر را مستمری بگیران اصلی و ۱۴۴ هزار و ۱ نفر را مستمری بگیران فرعی هستند.

او از ثبت تعداد ۱۲۸ هزار و ۱۴۵ لیست اینترنتی در سامانه تامین اجتماعی آذربایجان شرقی طی شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در همین مدت یک هزار و ۱۷۰ فقره کمک هزینه کفن و دفن، دو هزار و ۴۸۸ مورد کمک هزینه بارداری، یک هزار و ۳۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج و تعداد ۷ مورد هزینه نقص عضو به بیمه شدگان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

سمساری ارائه ۱۷ مورد هزینه سفر، ۱۰۰ هزار و ۳۵ مورد هزینه ایام بیماری و ۱۰ هزار و ۹۳۳ فقره هزینه اروتز و پروتز را از دیگر اقدامات تامین اجتماعی آذربایجان شرقی طی ماه جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.