نماینده دائمی سوریه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته است رژیم صهیونیستی با نپیوستن به پیمان ان‌پی‌تی خطری بزرگ برای منطقه بشمار می‌آید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسن خضور» نماینده دائمی سوریه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد این کشور به تمامی تعهداتش در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای عمل و درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی را برآورده کرده است.

در جلسه‌ای که شورای حکام آن را برگزار کرده بود نماینده دائمی سوریه در سازمان‌های بین‌المللی گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که رژیم اشغالگر اسرائیل قابلیت‌های هسته‌ای دارد که بدون پذیرفتن قوانین پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه عاری از سلاح اتمی خاورمیانه، خطری بزرگ است.

خضور از سفر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نیز استقبال کرده و آن را گامی کیفی برای حل اختلافات دانست و ابراز امیدواری کرد آژانس بی‌طرف بماند و در مقابل فشار‌های خارجی هدفمند مستقل باقی بماند.

پیش از این هم در نشست گذشته شورای حکام نماینده سوریه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد وجود رژیم صهیونیستی خارج از چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توافقنامه پادمان جامع با آژانس، خطری جدی است و با رد همه ابتکارات ایجاد منطقه بدون سلاح هسته‌ای در خاورمیانه باعث تهدید امنیت و ثبات در منطقه می‌شود.

نماینده سوریه در آژانس بین المللی اتمی تعهد ایران در اجرای این طرح از زمان توافق برجام را ستود و بار دیگر یادآوری کرد خروج آمریکا از این توافق به صورت یکجانبه و بدون هیچ توجیه مشروعی، نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به شمار می‌رود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منابع آگاه گفته‌اند رژیم صهیونیستی حدود ۹۰ کلاهک هسته‌ای جنگی دارد که در رآکتور آب سنگین در دیمونا ساخته شده است. در برخی گزارش‌های دیگر هم اعلام شده است شمار کلاهک‌های هسته‌ای این رژیم ممکن است از ۲۰۰ عدد نیز بیشتر باشد. اما با این وجود تل‌آویو از عضویت در معاهده ان‌پی‌تی سر باز می‌زند و همواره ایران را که بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش تاکید می‌کند، به تولید سلاح اتمی متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار