دورکاری کارکنان اداره های دولتی بر اساس رنگ بندی کرونایی ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،نازنین شیبانی،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به ادامه دورکاری کارکنان دستگاه های دولتی گفت:به علت تغییر رنگ بندی کرونایی، دورکاری کارکنان در شهرستان های بشاگرد و بوموسی به علت وضعیت آبی لغو شد.

بر  اساس رنگ بندی های جدید دو شهرستان بشاگرد و بوموسی در وضعیت آبی، جاسک و سیریک در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته اند.

شیبانی افزود: دورکاری ۵۰ درصد از کارکنان در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و یک سوم کارکنان در شهرستان‌های با وضعیت زرد شیوع کرونا ادامه می یابد.

او گفت:طبق جدید‌ترین رنگ بندی اعلام شده در خصوص وضعیت شیوع کرونا در استان هرمزگان، شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، حاجی آباد، پارسیان و بستک در وضعیت نارنجی قرار دارند و بر این اساس، یک سوم کارمندان دستگاه‌های خدمات رسان ضرورى در این شهرستان‌ها باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و در سایر ادارات هم باید ۵۰ درصد از کارمندان به صورت دورکاری کار‌های خود را انجام دهند.

شیبانی افزود: همچنین شهرستان‌های جاسک و سیریک در وضعیت زرد قرار دارند که در این شهرستان‌ها کارمندان دستگاه‌های خدمات رسان ضرورى به صورت کامل حضور خواهند یافت و در دیگر ادارات، یک سوم کارمندان به صورت دورکاری، فعالیت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با بیان اینکه شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت آبی قرار دارند، افزود: در شرایط آبی همه کارکنان موظف به حضور در محل کار هستند و همچنین در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی تشکیل جلسات با رعایت الزامات فضای سربسته حداکثر با ۲۰ نفر، در شهرستان‌های با وضعیت زرد، حداکثر تا سقف ۳۰ نفر و در شهرستان‌های با وضعیت آبی، حداکثر تا سقف ۵۰ نفر مجاز خواهد بود.

شیبانی تصریح کرد: این روز‌ها با همراهی و همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا و تعداد مبتلایان بوده‌ایم، اما تا تغییر وضعیت به سفید و عادی‌شدن شرایط، باید دستورالعمل‌های بهداشتی و دورکاری کارکنان طبق وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها همچنان رعایت شود و این شرایط برای همه سازمان‌ها و ادارات صدق می‌کند.

او گفت: با توجه به خطرات بیماری کرونا و براساس تصمیماتی که در ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا در خصوص دورکاری کارکنان گرفته شده و براساس مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور، دستگاه‌های اجرایی و ادارات موظفند دورکاری کارکنان با در اولویت قرار دادن کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای را اجرایی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست و بر همین اساس اجرای این دستورالعمل‌ها به تمامی دستگاه‌های استان هرمزگان ابلاغ شده و بر آن نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.