رئیس آموزش و پرورش خوزستان گفت: عمده فرهنگیان در مراکز تجمیعی تعیین شده دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، کوروش مودت، رئیس آموزش و پرورش استان خوزستان درمصاحبه با برنامه زنده تلویزیونی گفت: بیش از ۷۲.۵ درصد فرهنگیان در مراکز تجمعیعی تعیین شده واکسیناسیون خود را انجام دادند و پیش بینی این بود که بیش از ۲۲ درصد از فرهنگیان بالای ۵۰ سال نیز خارج از این مراکز واکسینه شوند بر همین اساس برآورد می‌شود عمده فرهنگیان برای واکسیناسیون مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: برای مرحله دوم نیز هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و که با شروع مدارس از نظر واکسیناسیون مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش استان خوزستان  به فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: روند واکسیناسیون از ۱۸ سال به بالا بخشی از دانش آموزان پایه دوازدهم را شامل می‌شود.

مودت با یادآور شدن اینکه بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس از مهر ماه بازگشایی می‌شوند، و آموزش و پرورش به مصوبات ستاد کرونا عمل می‌کند، افزود: بازگشایی مدارس تدریجی و اقتضایی خواهد بود و در مرحله نخست در مهر ماه تنها مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کم بازگشایی شده و از نیمه دوم آبان نیز مدارس با جمعیت بالای ۳۰۰ نفر فعال خواهند شد.

او افزود: مدارس بالای ۳۰۰ نفر نیز به صورت نوبتی و دو نوبت در هفته بازگشایی خواهند شد و امسال نیز تکیه بیشتر به آموزش به صورت مجازی است.

رتبه بندی معلمان

مودت به روند تصویب لایه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه بندی فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده و منتظر پاسخ مجلس شورای اسلامی است.

او با بیان اینکه این رتبه بندی معین شده ایراداتی داشته است، افزود: مولوی نماینده مردم آبادان به عنوان نایب رئیس کمیسیون آموزش و پرورش، حدود ۲ ماه پیش از آموزش و پرورش خواست تا تعدادی از روسای آموزش و پرورش و کارشناسان ستادی را به آبادان برای برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات فرهنگیان بفرستد که در این نشست دستورالعمل رتبه بندی بررسی شد و امید است در مجلس با ۲۸۰ رایی که رتبه بندی کسب کرده بتوانند حوزه وسعت و مشمولیت آن را بیشتر کنند.

رئیس آموزش و پرورش استان خوزستان همچنین از افزایش و پرداخت فوق العاده حقوق فرهنگیان خبر داد.

نیروی انسانی و ساخت مدارس در آبادان و خرمشهر

او رتبه خوزستان در سند تحول پویش‌های آجر به آجر را اول کشوری دانست و ادامه داد: در حال حاضر در آبادان و خرمشهر حدود ۱۱ پروژه خیرین ساز و ۱۸ پروژه دولتی در حال ساخت وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش خوزستان در خصوص آمار کلاس‌ها و دانش آموزان مدارس آبادان و خرمشهر گفت: امسال در حوزه آبادان و خرمشهر حدود چهار هزار و ۸۰۰ کلاس برگزار می‌گردد و از نظر پرسنلی هم ۶ هزار و ۲۰۰ نفر ۱۰۷ هزار دانش آموز در شهر‌های آبادان، خرمشهر و اروندکنار است.

مودت با اشاره به سهمیه‌ی جدید استان در جذب معلم نیز بیان کرد: سهمیه خوزستان در جذب نیرو امسال به ۲ هزار و ۸۵۰ ماده ۲۸ رسیده که یک هزار و ۹۲۰ نفر از آن‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شده که به علت شرایط کرونایی برگزاری آزمون استخدامی به مهرماه موکول شده است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.