خنیفر گفت: برای جبران کمبود معلم در خوزستان مراکز وابسته دانشگاه فرهنگیان را در آبادان و خرمشهر ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کل کشور در نشست برنامه ریزی جهت راه اندازی مراکز دانشگاهی فرهنگیان در منطقه آزاد اروند گفت: خوزستان از استان های بزرگ کشور است که برای جبران کمبود معلم درآن مراکز وابسته دانشگاه فرهنگیان را در آبادان و خرمشهر ایجاد خواهیم کرد.

او با اشاره به سهمیه کنکور برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزود: از مجموع پذیرش ۸۰ هزارنفری که در دانشگاه های کشور وجود دارد، ۲۰ هزار نفر آن برای دانشگاه فرهنگیان است.

سید محمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دانشگاه فرهنگیان سهمیه ی خوبی برای استان خوزستان دیده شده است ما در آبادان با کمبود معلم مواجه هستیم.

او افزود: موضوع رتبه بندی معلم در مجلس تصویب شده است که این یک نوید بسیار خوب برای معلمان عزیز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی  از اختصاص دادن ۴ هزار هکتار زمین برای ساختمان دانشگاه فرهنگیان این منطقه خبر داد و گفت: با تفاهم نامه ای که با منطقه آزاد اروند خواهیم کرد تربیت معلم تعطیل شده آبادان را بار دیگر احیاء خواهیم کرد.

کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: این قول را می دهیم که دانشگاه فرهنگیان در آبادان و خرمشهر مهرماه سال آینده آماده ی پذیرش دانشجویان باشد.

سید لفته احمدنژاد نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حق مردم خرمشهر این است که فرزندان آن از دانشگاه هایی چون خرمشهر برخودار باشند، مهرماه سال آینده دانشجویان منطقه ما می توانند در این دانشگاه ها در صورت پذیرش وارد شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.