عضو کمیته بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در مشهد گفت: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا در مشهد کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن درخشان عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۳ مرکز منتخب کرونا در مشهد فعال هستند که از این تعداد فعالیت ۱۱ مرکز به‌صورت شبانه‌روزی بوده و زمان فعالیت دیگر مراکز هم همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱ است.

او افزود: همچنین در هر یک از شهرستان‌ها یک مرکز منتخب کرونا فعال است و در شهر‌هایی که نیاز بیشتری است ۲ مرکز فعال شده است، ضمن اینکه مراکز گلبهار و کوه‌سرخ هم مستقل شدند و از پوشش شهرستان‌های کاشمر و چناران خارج شده‌اند.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان مراجعات و موارد مثبت به نسبت هفته قبل کاهش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر آمار موارد مثبت کرونا از ۶۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده و نسبت به هفته گذشته ۲۲ درصد کمتر شده و میزان مراجعات هم کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

درخشان بیان کرد: درصد رعایت‌ها در موج پنجم بحران کرونا افزایش یافته و امیدواریم که این وضعیت مطلوب تداوم یابد تا با موج ششم مواجهه نشویم و بار دیگر حجم کار مدافعان سلامت افزایش نیابد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با توجه به وجود واکسن کافی اگر مردم طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند و بالای ۸۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شوند پایان بحران دور از دسترس نخواهد بود و امیدواریم که در ایام‌الله دهه مبارک فجر و همزمان با جشن انقلاب بتوانیم جشن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا را بگیریم.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: موضوع استفاده از ماسک و زندگی با کرونا تا زمان خروج کامل از این بحران باید فرهنگسازی شود و اگر اینگونه شد و رعایت‌ها مقطعی نشد می‌توانیم نسبت به آینده خوش بین باشیم.

درخشان با تأکید بر اینکه تجربه جهانی نشان داده که واکسن کاهش قابل توجهی در ابتلاء، بستری و فوتی ناشی از کرونا داشته است، اظهار کرد: برای ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا هیچ کشوری با اطمینان سخن نگفته، اما امیدواریم که با همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت، کشور ما جزو اولین کشور‌ها در این خصوص باشد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.