رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: برای کاهش تکرار جرم، باید مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای پس از رهایی از زندان کنترل شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار گامی بلند با هدف ارتقای شاخص امنیت پایدار در مناطق مختلف استان و توجه ویژه به موضوع حقوق شهروندی است که باید برای تحقق این طرح تلاش مضاعفی صورت بپذیرد.

او بیان داشت: با توجه به برنامه ریزی دقیق و توسعه زیر ساخت‌های لازم به منظور تقویت سامانه‌های کنترل و پایش مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، می‌توان علاوه بر پیشگیری و مراقبت، از تکرار اعمال مجرمانه نیز جلوگیری کرد.

حجت الاسلام مرادی افزود: کسب اطلاع از آخرین وضعیت این افراد در محیط زندان و سطح جامعه به موازات اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات آنان، منجر به سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء احتمالی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ابزار‌های قانونی موجود، رفتار‌های مجرمانه بزهکاران سابقه‌دار، حرفه‌ای و خطرناک به صورت مستمر، رصد شود و نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی به عنوان متولیان تأمین امنیت با حمایت قاطع دستگاه قضایی در راستای جمع آوری این افراد و کاهش موارد ارتکاب جرایم اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.