برداشت زیتون در خراسان جنوبی از اول شهریور ماه آغاز شده که پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ۱۳۰ تن زیتون برداشت شود.

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  گفت: مساحت باغات زیتون استان بالغ بر ۶۳۹ هکتار است.

او با اشاره به اینکه پارسال بالغ بر ۱۵۰ تن زیتون از سطح باغات استان برداشت شده است افزود: پیش‏ بینی می‏ شود امسال ۱۳۰ تن زیتون برداشت شود که در صورت تبدیل کل تولید به روغن، از این مقدار ۱۷ هزار لیتر روغن با کیفیت و مطلوب به دست می‌آید.

رضایی با اشاره به اینکه زیتون استان بسته به نوع رقم و شرایط آب و هوایی هر منطقه از اول شهریور ماه به منظور تهیه کنسرو قابل برداشت است اظهار کرد: تا اواخر آبان ماه به منظور تهیه روغن کار برداشت ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: زیتون دارای ارقام متعدد است که از نظر نوع میوه تولیدی می‌توان به ارقام روغنی و کنسروی اشاره کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر دو دستگاه روغن کشی زیتون در شهرستان نهبندان، و یک دستگاه در شهرستان طبس برای روغن گیری فعال است.
رضایی بیان کرد: بیشترین میزان تولید زیتون به ترتیب مربوط به شهرستان‌های نهبندان، طبس ‏و سربیشه است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قسمتی از روغن زیتون تولید شده استان مصرف داخلی دارد و قسمت عمده آن در سایر استان‌ها به فروش می‏ رسد گفت: میزان درآمد سالانه استان از این محصول حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: زیتون ، برداشت زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.