مسئول ایستگاه‌های ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: اکنون ۱۷۱ ایستگاه ورزشی در سطح کلانشهر اصفهان فعال است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۲۰۰ مورد برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش ذاکری مسئول ایستگاه‌های ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۱۷۱ ایستگاه‌ ورزشی که ۱۵ مورد آن در حال افتتاح است شامل ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و دیگر ایستگاه‌ها در سطح محلات خواهد بود.

وی اضافه کرد: سیاست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان راه‌اندازی دستکم یک ایستگاه در هر یک از محلات شهر است تا بدین نحو با سهولت در دسترسی شهروندان، رغبت برای فعالیت‌های بدنی افزایش یابد.

ذاکری تصریح کرد: در محلاتی که پارک نباشد از محیط‌های دیگر مانند کانون‌های فرهنگی، مدارس و باغ بانوان برای توسعه ایستگاه‌های ورزشی بهره خواهیم برد.

مسئول ایستگاه‌های ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های جسمانی برای سنین مختلف خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت جسمی، سلامت روحی و روانی و ارتقای ورزش همگانی مهم‌ترین اهداف برای توسعه اماکن ورزشی عمومی است.

وی با اشاره به اینکه هر ایستگاه ورزشی از یک مربی بهره می‌برد گفت: این نهاد اکنون ۱۷۱ مربی دوره دیده شامل ۱۰۱ خانم و ۷۰ مرد دارد.

مسئول ایستگاه‌های ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ورزش در ایستگاه‌های ورزشی پارک‌ها شامل بیمه جامع شهروندی است و در صورت بروز مشکل برای شهروندان، پوشش بیمه‌ای برای حادثه دیده وجود دارد.

بر طبق آخرین سرشماری رسمی کشور که در سال ۱۳۹۵ انجام شد، جمعیت تقریبی کلانشهر اصفهان یک میلیون و ۹۶۱ هزار و ۲۶۰ نفر است.

حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.