مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: بیش‌از ۳۷ هزار دُز واکسن کرونا برای مقابله و مدیریت با ویروس کرونا از ابتدای شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف در خاش تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط واکسیناسیون برای گروه‌های سنی مختلف و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای مردم سیستان و بلوچستان انتظار داریم استقبال شهروندان از این واکسیناسیون هم بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی موج جدید کرونا در هفته‌های آینده در صورتی که به پوشش مطلوب واکسیناسیون یعنی بالای ۷۰درصد جمعیت هدف نرسیم بار دیگر باید شاهد ابتلا، بستری و مرگ عزیزانمان باشیم چرا که این ویروس به سرعت در حال تغییر است و ما در فواصل زمانی مشخص درگیر موج جدید وسخت تری خواهیم شد.

مدیر شبکه بهداشت خاش تصریح کرد: امکان تلقیح واکسن افراد ۲۸سال و بالاتر در تمام مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت شهرستان‌های خاش و تفتان و همچنین تمام روستاییان ۱۸ سال و بالاتر در خانه‌های بهداشت فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده که انجام واکسیناسیون یکی از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت در شهرستان خاش است.
کرد تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری از شکل‌گیری موج جدید بیماری انجام واکسیناسیون شهروندان است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۲۱۳ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۱ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ بیمار حاد تنفسی و ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمبودی در دارو‌های ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

انتهای پیام/گ



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار