مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ترافیک و پهنای باند مصرفی اینترنت پرسرعت ADSL در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: زیرساختهای لازم برای تامین نیاز پهنای باند اینترنت و دیتای استان اجرا شده، بطوری  که در حال حاضر حدود ۴۵ درصد ظرفیت مازاد بر نیاز فراهم شده است و ترافیک مصرفی اینترنت پرسرعت ADSL در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵.۵ درصد افزایش یافته است.

حکمت اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تعداد یک هزار و ۵۰۰ آی پی اینترنتی برای تامین نیاز مشترکین ADSL به ظرفیت قبلی اضافه شده است و آمادگی لازم برای تامین یک هزار آی پی جدید تا پایان شهریور وجود دارد.

او یادآور شد: در راستای توسعه زیر ساختهای ارتباطی ثابت و همراه همچنین افزایش بهره مندی و دسترسی به سرویسهای ارتباطی در نقاط شهری و روستایی به ویژه در شرایط ویژه فعلی و ضرورت بیش از پیش دسترسی به سرویس اینترنت برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: گاهی اوقات قطع و وصل‌هایی در اینترنت مشترکان اتفاق می‌افتد که با توجه به آمار بالای مشترکان و استفاده همزمان آنان، این موضوع طبیعی است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار بوده و تعداد ۹۳۸ روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.