برنامه‌های ویژه از جمله پیاده روی، برپایی روضه‌های خیابانی، نصب ۱۰۰ پلاک افتخار بر سر درب منازل و آذین بندی معابر سطح شهر مشهد ویژه دهه پایانی ماه صفر اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عقیل قدرتی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده برای دهه پایانی صفر، گفت: در راستای برنامه‌های لحاظ شده برای دهه پایانی صفر بنا بر این شده تا ۸۸ ایستگاه استقبال از زائران برپا شود و مناطق سریعا نسبت به شناسایی و معرفی هیئت های مذهبی متقاضی برای برپایی ایستگاه سلامت و خدمت اقدام کنند.

او با اشاره به برپایی ۸ ایستگاه استقبال از زائران پیاده به صورت ایجادی و مشارکتی در محور‌های ورودی به مشهد توسط منطقه مربوطه، افزود: همچنین مناطق نیز باید در خصوص برنامه پیاده اربعین از میدان فردوسی به سمت حرم مطهر مشارکت‌های لازم را مبذول داشته باشند و در این رابطه شهرداری منطقه دو مشهد به طور ویژه با معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان همکاری داشته باشند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه مناطق باید نسبت به جمع آوری نذورات خود محل‌ها را شناسایی و به معاونت گردشگری و زیارت اعلام کنند، ادامه داد: علاوه بر این موارد، مجوزات بهداشتی و سلامت برای برپایی ایستگاه‌های سلامت و خدمت در سطح شهر مشهد باید از طریق نماینده شهرداری در ستاد کرونای شهرستان پیگیری شود.

قدرتی بیان کرد: مناطق ۱۳ گانه سطح شهر برای استقرار سرویس‌های بهداشتی در مسیر‌های حرکت زائران، با معاونت‌های گردشگری و زیارت و خدمات شهری هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

او با اشاره به برپایی روضه‌های خیابانی توسط مناطق ۱۳ گانه، تصریح کرد: مناطق در خصوص نصب ۱۰۰ پلاک افتخار بر سر درب منازل شهدا و اجرای ۵۰۰ مراسم عزاداری درب منازل شهدا اقدام خواهند کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: مناطق در خصوص فضاسازی کوچه‌ها و معابر می‌بایست با رویکرد استفاده از هیئت مذهبی و تشکل‌های مردمی اقدام کرده و در خصوص این موضوع از اعتبارات شهرداری حدالامکان هزینه کنند.

قدرتی با اشاره به فضاسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با گل و اجرای برنامه‌های فرهنگی در داخل آن با محوریت دفاع مقدس و تردد اتوبوس‌های مذکور در سطح شهر، بیان کرد: اجرای طرح هر کوچه یک حسینیه با موضوع فضاسازی محلات و نصب بیرق در هر کوچه با محوریت شورای اجتماعی محلات از دیگر برنامه‌های ما بشمار می‌آید.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.