مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح شمیم حسینی، با هدف حمایت از هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه  محرم و صفر زمانی برای انجام نیات واقفان است، گفت:طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امام زادگان، با هدف اجرای امینان خیر اندیش و تعظیم شعائر اسلامی و معارف عاشورا در ۸۶ بقعه متبرکه به اجرا گذاشته شد.


او با اشاره به اینکه هزار و  ۱۴۸ مراسم در دهه اول محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت مومنانه برگزار شده است، افزود: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در طی ۲۳ مراسم، ویژه برنامه «احلی من العسل» در ۱۳ مراسم به مناسبت  یادبود حضرت قاسم، برپایی نماز ظهر عاشورا در ۵۷ بقعه از سطح شهر، پخش ویژه برنامه «عزیزم حسین (ع)» در ۴۵۰ دقیقه از شبکه استانی خراسان رضوی، ۱۵۲ مجلس تعزیه خوانی با مشارکت هیئت‌ها نیز  از عواید موقوفات از جمله ویژه برنامه های طرح بصیرت عاشورایی بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی نیز با هدف حمایت از هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها اجرایی خواهد شد، ادامه داد: با هدف حمایت از ۲۸۸ هیئت مذهبی  و تعدادی از مساجد و اماکن مذهبی  ۳۳۸  حواله‌ نقدی و غیر نقدی با رقمی بالغ بر بیش از ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


احمد زاده با اشاره به  اینکه این امانت داری‌ها از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به انجام رسیده است و همچنان تا پایان ماه صفر ادامه دارد، بیان کرد: برگزاری مراسم منشور عزت به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام، برپایی ۹ موکب در ایران و ۱ موکب در عراق در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا در اربعین، از جمله ویژه برنامه های ماه صفر است.

او با بیان اینکه دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد همه ارگان‌ها و نهاد‌ها برای مبارزه با کرونا است تصریح کرد:  ۵۰۰ کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز به صورت امانی در اختیار بقاع متبرکه قرار گرفته است تا در جهت خدمت به مجاورین مورد استفاده قرار گیرد که از این تعداد  ۳۰۰ کپسول تا کنون از محل نذورات خیران با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان تامین شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: تفاهم نامه ای هم بین بسیج جامعه پزشکی و اوقاف منعقد شده است که بر طبق این تفاهم نامه، بسیج جامعه پزشکی به ویزیت مردم در مناطق محروم می‌پردازد و تامین دارو هم به عهده داروخانه‌های طرف قرار داد است که هزینه آن از محل موقوفات این سازمان تامین می‌شود.


انتهای پیام//س. ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
لطفا در طرح شمیم حسینی محلات شهرستان ها که بنیه اطعام ندارند ولی هیئت هایی پر شور و جوان دارند یک روز را بصورت منسجم اوقاف مراسم را بعهده بگیرد خراسان رضوی تربت حیدریه شهرک ولی عصر هیئت ابوالفضلی