۱۶۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اردبیل در حال اجراست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در این استان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اشتغال‌زا و همچنین تدارک زیرساخت‌ها در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: امسال عملیات اجرایی  پروژه‌های آبرسانی، عمران روستایی و بهداشت و درمان شتاب گرفته و در کنار آن توجه ویژه ای در تامین زیرساخت‌های راه، فرودگاه، راه آهن و توسعه تاسیسات گردشگری نظیر هتل‌ها و آبدرمانی‌ها شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های راه سازی و تکمیل چهارخطه‌ها در استان بیان کرد: پروژه‌های چهارخطه در همه شهرستان‌ها در حال اجراست و  برای اجرای این پروژه ها ۳هزار میلیارد ریال  منابع اختصاص یافته است.

شایقی گفت: در کنار توسعه راه‌ها و ایمن‌سازی جاده ها، برای تکمیل سدها، تصفیه‌خانه آب آشامیدنی  و فاضلاب و همچنین طرح‌های زیربنایی در بخش آب و خاک منابع خوبی  اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه  امسال تکمیل راه آهن اردبیل با تامین ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار امکان پذیر است افزود: با اختصاص این اعتبار پیشرفت اجرایی پروژه بسیار مطلوب است.

شایقی به افزایش قیمت‌ها و نوسانات خرید تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه اشاره کرد و گفت: قرار است امسال  بدون محدودیت ، اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل تامین شود به شرط آن که مجری پروژه نیز با قدرت و توانمندی مراحل پایانی پروژه را با قوت به پیش برده و زمینه تکمیل و راه‌اندازی آن را فراهم کند.

او افزود: سازمان برنامه و بودجه متعهد شده تا وام مورد نیاز  از محل فاینانس داخلی بانک ملی را برای راه آهن اردبیل بازپرداخت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل به ادامه احداث راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد و اتصال به خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال آینده برای اجرای این پروژه ردیف اعتباری در نظر گرفته شده تا به محض اتمام خط ریلی اردبیل – میانه این پروژه نیز در فاز جدید شروع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.