با هدف معرفی بیشتر شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، ۲۵ ویژه برنامه در سطح مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است که به همین مناسبت ۲۵ ویژه برنامه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

او افزود: برگزاری ویژه برنامه استانی شور شعر، جلسات مشاعره با مشارکت دوستداران شعر و ادب فارسی با استفاده از اشعار شاعران ایران اسلامی، جلسات زیبا خوانی اشعار شاعران برجسته ایران اسلامی از جمله حافظ، سعدی، مولوی و همچنین معرفی شاعران و نویسندگان بومی شهرستان‌های استان و دعوت از آنان در کارگاه‌های ادبی از برنامه‌های  روز بزرگداشت شهریار است.

حمیدی ادامه داد: برگزاری مسابقه کارت نامه شامل تهیه کارت پستال و نوشتن نامه برای شاعر مورد علاقه به میزبانی مرکز شماره یک طبس و معرفی شخصیت استاد شهریار در قالب کلیپ و زیبا خوانی اشعار شهریار از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه‌ها با توجه به شرایط فعلی در قالب فضای مجازی و با حضور اعضا و مربیان مراکز کانون سراسر استان برگزار می‌شود.

۲۷ شهریور ۱۳۶۸ روز درگذشت شاعر معاصر محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.