معاون امور عمرانی استاندار یزد گفت: با برنامه ریزی در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی استان می‌توان از واگذاری‌های پراکنده صنعتی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به موافقت کارگروه امور زیربنایی با ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان گفت: با برنامه ریزی در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی استان می‌توانیم از واگذاری‌های پراکنده صنعتی جلوگیری کنیم. زیرا واگذاری‌های خارج از شهرک‌ها و نواحی، موجب از بین رفتن منابع طبیعی استان، ایجاد مشکلات زیست محیطی و کاهش کنترل و نظارت لازم بر واحد‌ها شده است.

او اظهار کرد: حاکمیت شرکت شهرک‌های صنعتی روی شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجب می‌شود، استقرار صنایع با تامین متمرکز زیرساخت‌های آب، برق و گاز انجام شود، به این ترتیب شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش کنترل و نظارت بر واحد‌ها خواهیم بود.

صادقیان همچنین به یکی دیگر از مشکلات واگذاری زمین برای استقرار صنایع در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد واگذاری زمین در مجاورت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، جدا از تداخل کاری و بروز مشکلات حقوقی برای شرکت شهرک‌های صنعتی، باعث می‌شود این واحد‌ها در استفاده از زیرساخت‌های لازم با شرکت شهرک‌ها دچار مشکلاتی شده و به دلیل عدم امکان اتصال فاضلاب واحد به سیستم تصفیه فاضلاب شهرک‌های هم جوار مشکلات زیست محیطی را نیز به همراه داشته باشند.

او همچنین بر تعریف حریم زیستی برای شهر‌های استان تاکید کرد و افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، حریم زیستی برای مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها مانند یزد ۳۰ کیلومتر تعریف شده و در جلسه کارگروه امور زیربنایی تصویب شده و لازم است در راستای برنامه آمایش سرزمین استان، حریم زیستی برای شهر‌های دیگر به ویژه شهر‌های واقع در دشت یزد- اردکان نیز تعریف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.