زنگنه گفت: بیش‌از ۶۷۳ میلیارد تومان تسهیلات به منظور رونق معیشت روستاییان و ایجاد اشتغال پایدار امسال به طرح‌های اقتصادی روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در راستای اجرای قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۹۶ هزار و ۶۶۰ طرح سرمایه گذاری در این حوزه ارائه شد که از میان آنها ۹هزار و ۴۸۵ طرح با اعتباری بیش‌از ۶۷۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان و توان اشتغالزایی برای ۱۶ هزار و ۷۳ نفر به تصویب رسید.

وی بیان کرد: در نهایت از میان آنها به ۹ هزار و ۴۵۴ طرح بیش از ۶۷۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که اجرای آنها برای حداقل ۱۶ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در حوزه مشاغل خانگی هم امسال بیش از ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به اهمیت اجرایی شدن پروژه‌های اقتصادی در سیستان و بلوچستان طرح‌هایی که به بانک‌های عامل معرفی می‌شود باید بلافاصله تعیین تکلیف شود و از میان آنان طرح های رسوبی را به دستگاه‌های اجرایی برگشت دهند تا در صورت عدم پیگیری سرمایه گذار بلافاصله طرح‌های جدید جایگزین شوند.

زنگنه ادامه داد: همچنین برای طرح‌های مشاغل خانگی هم بانک ها نباید سرمایه‌گذار را ملزم به ارائه ضامن کارمند یا حقوق بگیر همان بانک کنند و با حضور دو ضامن معتبر و تسهیلات به آنها پرداخت شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار