موهبتی گفت: بیان خدمات چندین ساله نظام در نقاط مختلف کشور در دل دلدادگان نظام جمهوری اسلامی امیدآفرین و موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان‌وبلوچستان به همراه معاونان و تعدادی از مدیران استانداری در دیدارهای جداگانه با آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان اظهارداشت: باوجود محرومیت‌های فراوان از اول انقلاب تاکنون به ویژه در سال‌های اخیر با توجه و نگاه ویژه مجموعه مسوولان کشوری بویژه رهبر معظم انقلاب و در شرایط جنگ تحریمی و تحمیلی اقتصادی و کرونا با همدلی و هم‌افزایی همه مسوولان در استان و حمایت و پشتیبانی علما از این شرایط بیرون آمدیم البته که این خدمات ارائه شده در شان مردم نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ایستادگی و مقاومت در مقابل دنیای زر و زور و تزویر خون دل خورد و تلاش کرد؛ به رشد بی‌نظیر بودجه سیستان و بلوچستان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ و کسب بالاترین اعتبار بین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: تدوین سند آمایش استان و سند توسعه سواحل مکران از جمله اقدامات مهم و اثرگذار برای توسعه منطقه در سال‌های اخیر است.

ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این نشست به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: تلاش برای رسیدن استان به متوسط شاخص کشوری در بحث تقسیمات کشوری یکی از اولویت‌های منطقه به عنوان زیرساخت توسعه، ساماندهی فاقدان شناسنامه، توجه به احزاب و تشکل‌ها و تاسیس دفاتر تسهیلگری در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به تشریح مباحث مربوط به ساماندهی مبادلات مرزی و تصویب و شروع به کار بازارچه‌های مرزی جدید پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به بیان اقدامات عمرانی دولت و به ویژه پروژه‌های اجرا شده از سوی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال ۵۵۴ پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد تومان معادل ۲۲ میلیون دلار به بهره‌برداری رسیده است.

منصور بیجار همچنین به رشد بودجه سیستان و بلوچستان در فصل‌های حمل و نقل، آب و برق، پروژه‌های نیمه تمام و بزرگراه‌ها و آموزش و پرورش اشاره کرد.

ثریا سیدزاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات استان در زمینه تقسیمات کشوری و افزوده شدن بخش‌ها و شهرستان‌های جدید به استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه تاسیس، احصاء نیازهای آموزشی کارکنان، تلاش برای واگذاری ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی به زنان، برگزاری آزمون های استخدامی،جذب سهمیه نیروی امریه وصیانت از فیبر نوری اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان هم در ادامه این نشست گفت: نرخ بیکاری در استان برای اولین بار تک رقمی شد و رتبه منطقه از نظر بهبود فضای کسب و کار از ۲۱ به ۶ رسیده است.

ماندانا زنگنه افزود: سیستان و بلوچستان از نظر تسهیلات روستایی رتبه برتر کسب کرده و واردات کالاهای اساسی ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

وی تصویب منطقه آزاد سیستان و ۲منطقه ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه، حل مشکلات دشت باهوکلات، رفع ممنوعیت واگذاری امتیاز مرغداری بعد از ۱۵ سال، بهره‌برداری از معادن طلا و مس در استان، بهره‌برداری از طرح‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر و ساماندهی اسکله‌های صیادی اشاره کرد.

حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در پایان این نشست با تشکر از خدمات صورت گرفته طی سال‌های اخیر مجموعه این اقدامات را توفیق الهی دانست و برای سرافرازی و موفقیت همه مدیران و مسوولان نظام آرزوی موفقیت کرد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز گفت: سیستان و بلوچستان، وسیع و عقب‌ماندگی‌های تاریخی دارد و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده که امیدواریم زیرساخت‌های مورد نیاز تکمیل و استان به سمت توسعه و آبادانی بیشتر نزدیک شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار