معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها درصد رعایت دستورالعمل‌ها در استان ۵۰ درصد برآورد شده است.

او افزود: در حدود یک ماه گذشته و در دوران اوج شیوع کرونا درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به ۶۰ درصد رسیده بود، اما این درصد در روز‌های اخیر کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


جزایری در خصوص علت کاهش میزان درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان، بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر زمان که شیوع کرونا در جامعه فروکش می‌کند مردم به تصور اینکه خطر برطرف شده در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت لازم را به کار نمی‌گیرند و در این موج نیز با کاهشی شدن روند درصد دستورالعمل‌ها نیز کاهش یافته است.

او ادامه داد: این وضعیت در کل کشور به همین شکل است به طوری که میانگین کشوری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۴۸ درصد است و استان یزد با ۵۲ درصد، بالاترین میزان رعایت دستورالعمل‌ها را به خود اختصاص داده است.

جزایری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل مهار شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: اگر چه روند واکسیناسیون با شتاب بالایی در استان و کشور در حال اجراست، اما تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه نشده‌اند رعایت دستورالعمل ها مهمترین عامل برای مهار ویروس کرونا است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار