رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از مجموع پنج دستگاه پت‌اسکن فوق پیشرفته که قراراست وارد کشور شود یک دستگاه به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در نشست با مدیر و کارکنان امور شعب بانک ملی ایران اظهارداشت: یکی از مهمترین موارد مشارکت خیران و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی تامین تمام و یا بخشی از اعتبار مورد نیاز برای خرید و نصب این دستگاه پت اسکن است.

وی با بیان اینکه این پت‌اسکن پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص رادیولوژی در دنیا را دارد ادامه داد: هم‌اینک مجوز لازم برای انتقال ریلی این دستگاه به سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان گرفته شده و به دنبال تامین اعتبار مورد نیاز آن هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: به طور قطع کرونا در سال‌های آینده در کنار مردم دنیا خواهد بود و واکسن به عنوان آخرین دستاورد بشر تاثیر بسیار زیادی در کاهش ابتلاء، بستری و مرگ‌ومیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت هرچه بیشتر همه افراد مشمول در واکسیناسیون ضرورت دارد گفت: برخلاف تصور برخی از گروه‌های شغلی که شدیداً متقاضی دریافت واکسن بودند و در شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان یک انتقاد مطرح می‌کردند استقبال خوبی از واکسن نداشته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال واکسن نوبت دوم و ۳۵ درصد واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند خاطرنشان کرد: هم‌اینک حداقل ۲۰۰ هزار واکسن در اختیار داریم و از حضور همه افراد مشمول استقبال می‌کنیم

وی با بیان اینکه نیروهای خدماتی و کارکنان باید بابت حقوق و مزایا در اولویت ارائه تسهیلات بانکی باشند گفت: در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم که دشمنان قصد دارند ما را از پای درآوردند در اوج تحریم‌ها و اپیدمی، در زیرساخت‌های حوزه سلامت اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: باید برای رشد در تمام حوزه‌ها نگاهمان به داخل باشد و در واقع توسعه را با نگاه عدالت محور تحقق بخشیم.

 پت اسکن در حوزه قلب و عروق برای بررسی جریان خون به عضلات قلب، تصمیم‌گیری در مورد بهترین درمان برای گرفتگی شریان‌ها و مشاهده اثرات حمله قلبی و در حوزه بیماری‌های مغزی برای بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، تشنج، سکته و تومورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار