صدها نفر از باشندگان محله فرقه کهنه قندهار برای دستور کوچ اجباری به آن ها دست به اعتراض زدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدها نفر در ولایت قندهار دست به تظاهرات زدند. بیش‌تر معترضان زنان بودند.

معترضان می‌گویند که طالبان حدود سه هزار خانواده را در مربوطات ناحیه اول شهر قندهار مجبور کرده‌اند که خانه‌هایشان را ترک کنند.

این خانواده‌ها در محله‌ای به نام «فرقه کهنه» از مربوطات ناحیه اول شهر قندهار زندگی می‌کنند. این خانواده‌ها کسانی‌اند که بیش‌ترشان سرپرستان خود را در دوران حکومت قبلی در نتیجه جنگ از دست داده بودند. 

برخی از این خانواده‌ها حدود سی سال در این منطقه زندگی کرده‌اند.

معترضان می‌گویند که جایی برای زندگی ندارند و با آمدن هر حکومت جدید با این حالت روبه‌رو می‌شوند و مسئولان حکومت جدید آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کنند.

به گفته معترضان، نظام پیشین تنها به خانواده‌هایی که در حکومت کار می‌کردند، اجازه زندگی در این محله را داده بودند اما این بار از همه ساکنان فرقه کهنه خواسته شده است که خانه‌هایشان را ترک کنند.

معترضان در برابر دفتر والی قندهار تجمع کرده و خواستار تأمین حقوقشان شدند.

این معترضان که بیش‌ترشان زنان بودند، می‌گویند که بدون داشتن سرپرست و نان‌آور، سال‌ها برای ساختن خانه زحمت کشیده‌اند اما طالبان اکنون آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده‌اند.

به گفته معترضان، طالبان با بلندگوها از موترهای رنجر روز گذشته از آن‌ها خواسته بودند که ظرف سه روز خانه‌هایشان را تخلیه کنند و تنها سامان‌های ضروری خانه را بردارند.

معترضان در قندهار از طالبان خواستند که اجازه دهند در خانه‌هایشان زندگی کنند.

پس از تظاهرات گفته شده است که حاجی یوسف وفا، والی طالبان در قندهار، به این خانواده‌ها اجازه داد که همچنان در خانه‌هایشان بمانند.

همچنین گزارش شده است که در جریان تظاهرات، طالبان خبرنگاران و معترضان را نیز لت‌وکوب کرده‌اند.

تا کنون مقامات طالبان در این زمینه چیزی نگفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.