رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان نسبت به وضعیت مردم ولایت پنجشیر اظهار نگرانی کرد و خواستار تحقیق مستقل و آزاد در این باره شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شهرزاد اکبر، رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان امروز شنبه (20 سنبله) در تویترش نوشت: "گزارش‌ها از پنجشیر‌ تکان دهنده است. کشتار عمدی افراد ملکی جنایت جنگی محسوب‌‌ می‌شود. طالبان باید زمینه تحقیق مستقلانه را فراهم کنند."

این در حالی است که طالبان اعلام می کنند در این ولایت دست به کشتار افراد غیر نظامی نزده‌اند.

از سوی دیگر، مارشال دوستم نیز امروز از سازمان ملل متحد خواسته تا سکوت خود را بشکند و از دولت طالبان، کسانی‌ که به گفته او در"فهرست سیاه تروریستان" قرار دارند بخواهد که به کشتارجمعی و تصفیه قومی در ولایت پنجشیر پایان دهد.

دوستم در تویترش نوشته که در ولایت پنجشیر یک فاجعه جریان دارد.

وی افزود: باید راه به روی کمک‌های بشری و ورود رسانه‌ها به ولایت پنجشیر باز شود.

دوستم گفته است که من از جامعه بین‌المللی و همه همسایگان‌، به ویژه همسایگان شمالی و شمال غربی‌ می خواهم تا در استقبال از طالبان در افغانستان عجله نکنند".

این در حالی است که باشندگان پنجشیر ادعا دارند که از دو هفته به این طرف تمامی راه های مواصلاتی در این ولایت از سوی طالبان مسدود شده و افراد این گروه مانع ورود مواد غذایی و دارویی به پنجشیر می شوند.

همچنین برخی ادعاهای دیگر وجود دارد که طالبان باشندگان این ولایت را مجبور به کوچ کرده و بسیاری از آنان را مورد بازپرسی، کشتار و شکنجه قرار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار