دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان گفت: تمام کامیون‌ها و شناور‌های حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مجتبی قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان گفت:تمام کامیون‌ها و شناور‌های حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود.

قهرمانی گفت: با تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان، با توسعه و تکمیل زیرساخت‌های لازم، سامانه‌های هوشمند گزارش گیری و دوربین‌های نظارتی برای رصد و شناسایی خودرو‌ها و شناور‌های حامل سوخت قاچاق، راه اندازی شده اند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در چند روز گذشته۱۵۰ دستگاه کامیون به همراه کارت‌های سوخت شان پس از شناسایی توسط سامانه‌های تصویری و گزارش گیری، توقیف شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان گفت: با استفاده از سامانه‌های گزارش گیری علاوه بر شناسایی خودرو‌های متخلف و استخراج تراکنش‌های بانکی متهمین، چنانچه خودرویی مرتکب بارگیری و تخلیه سوخت قاچاق شود، هم خودرو و هم کارت سوخت به صورت همزمان در سیستم، توقیف می‌شود.

قهرمانی در خصوص استخراج تراکنش‌های بانکی فرد شناسایی شده افزود: به همان یک مورد خاص بسنده نمی‌شود و همه سوابق مالی و نقل و انتقالات متهم به دقت، بررسی و ارزیابی می‌شود.

او با هشدار به قاچاقچیان سوخت گفت: بیشتر خودرو‌ها و شناور‌های توقیف شده طبق قانون، مشمول عنوان قاچاق سازمان یافته هستند و در نتیجه به نفع دولت ضبط می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان گفت: چنانچه خودرو‌های حامل سوخت قاچاق، شرایط عنوان سازمان یافته را نیز نداشته باشند، با توجه به لزوم استخراج تراکنش‌ها و سوابق مالی، شناسایی سرباند‌های قاچاق و اموال آن‌ها و تعیین محل خرید و فروش سوخت، این خودرو‌ها در توقیف می‌مانند.

قهرمانی افزود: با توجه به دستورات قضایی صادر شده، خطوط انتقال و محل‌های دپو، مخازن و انبار‌های اختصاصی برای نگهداری سوخت قاچاق نیز به سرعت تخریب و پاکسازی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.