دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مجتبی قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: در قرارگاه عملیاتی، پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت مدیریت صحیح و سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف و مقابله با پدیده قاچاق سوخت امکان پذیر است.

قهرمانی افزود: این قرارگاه از نیروی انتظامی، مرزبانی، اداره کل اطلاعات، اداره کل تعزیرات حکومتی، نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع)، نیروی دریایی ارتش، فرمانداری شهرستان بندرعباس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر ادارات و ارگان‌ها در صورت لزوم تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


او تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، نظارت جدی و مؤثر بر توزیع سوخت، آموزش و اطلاع رسانی عمومی و اجرای طرح‌های حمایتی معیشتی را از جمله مهمترین حوزه‌های فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در هرمزگان عنوان کرد.

دادستان بندرعباس افزود: حضور میدانی مدیران دستگاه‌های متولی در این خصوص بسیار مهم است و تخصیص نیرو و جذب امکانات متناسب برای پیشگیری از قاچاق سوخت و همچنین استفاده از سامانه‌ها و فناوری‌های نوین را برای پیشگیری و پایش تصویری در جایگاه‌ها، اسکله‌ها، بازرسی‌ها و مواردی از این دست حائز اهمیت است.

او کار آمدسازی بازرسی‌های موجود، ایجاد بازرسی‌های جدید، نظارت جدی و مؤثر از طریق سامانه‌ها بر توزیع سوخت، تعامل جدی با حراست و حفاظت مجموعه‌های متولی و مرتبط با این حوزه و مقابله با فساد اداری را از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه بر شمرد.

قهرمانی در خصوص نحوه برخورد با خودرو‌های سواری، موتورسیکلت‌ها و تانکر‌های فعال در قاچاق سوخت گفت: وسیله‌های نقلیه
بدون پلاک یا با پلاک مخدوش یا بدون صندلی، دارای تغییر وضعیت و انحراف مسیر یا دستکاری در GPS تردد می‌کنند، در هر نقطه‌ای که مشاهده شوند باید توقیف و به پارکینگ منتقل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها از سوی متولیان تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی به جلوگیری از قاچاق سوخت منجر می‌شود، افزود: چرخه توزیع سوخت باید قانونی، عادلانه و توأم با مسئولیت پذیری باشد و عدم نظارت بر روند عرضه فرآورده‌های نفتی، مسئولیت کیفری متخلفان را به همراه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.