کار واکسیناسیون روستائیان بالای ۱۸ سال همچنان در استان مرکزی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با وجود اینکه سن واکسیناسیون در شهر‌های استان مرکزی به ۳۷ سال رسیده است، اما چند روزی است که واکسیناسیون روستائیان بالای ۱۸ سال در این استان آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

در همین راستا به روستای لنجرود از روستا‌های شهرستان شازند سری زدیم و در بدو ورود به روستا وارد خانه بهداشت شده و متوجه شدیم که جمعیت هدف  که افراد بالای ۱۸ هستند در این روستا زیاد است.

در این راستا با یکی از جوانان روستا گپ و گفتی داشتیم و  از این جوان که اتفاقا تازه به سن هجده سالگی رسیده بود سوال کردیم که اولین تجربه زندگیش بعد از هجده سالگی چه بوده؟ که در جواب گفت: تزریق واکسن اولین تجربه زندگی برای او بعد از هجده سالگی است.

یکی دیگر از جوانان روستا که در مورد تزریق واکسن با او هم صحبت شدیم گفت: بعد از انجام واکسیناسیون میتوانم یکی قدم‌های زندگیم که درس و دانشگاه است را با خیال راحتر بردارم.

جوان دیگر روستای لنجرود شازند هم از اینکه تزریق واکسن را انجام داده بود خوشحال بود و می‌گفت درست است که واکسینه شدیم، اما دلیلی بر این نمیباشد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

آمار جمعیت شهرستان شازند و جمعیت هدف واکسیناسیون را هم از آقای بیات مسئول بیماری‌های شبکه بهداشت شهرستان شازند سوال کردیم.

بیات مسئول بیماری‌های شبکه بهداشت شهرستان شازند در این رابطه گفت: جمعیت کل شهرستان شازند ۱۲۰ هزار نفر و جمعیت گروه هدف بالای هجده سال در این شهرستان ۹۱ هزارو ۵۲۱ نفر هستند.

بیات افزود: از این جمعیت هدف بالای ۱۸ سال ۴۵ هزار و ۱۲۲ نفر در روستا‌های شهرستان شازند زندگی می‌کنند و ۴۶ هزارو ۱۱۵ نفر ساکن شهر‌های این شهرستان هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.