مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از انجام عملیات بازرسی و پیگ‌رانی تمیزکننده حدود ۱۱۰ کیلومتر از خط لوله ۳۰ اینچ تبریز - نوردوز با رعایت دقیق دستورالعمل و استاندارد‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدایی مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز با اشاره به اهمیت پیگ‌رانی هوشمند و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، اظهار کرد: پیگ‌رانی هوشمند مسیر خط لوله تبریز - نوردوز  در پنج مرحله بعد از هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت مصرف و تامین سرعت و فلوی لازم پیگ (Pipeline Inspection Gauge) بر اساس زمانبندی پیش بینی شده با حضور کارشناسان خارجی در آینده نزدیک انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن محدودیت فصل کاری در مناطق سردسیر و کوهستانی و همچنین بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در برنامه‌های تعمیرات و نگهداری خطوط لوله این منطقه، تلاش می‌کنیم که عملیات پیگ رانی هوشمند این خط را در کمتر از ۱۰ روز به پایان برسانیم.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز گفت: مهمترین مرحله این عملیات تمیز نمودن، زدودن رسوبات جداره و سطوح داخلی لوله و خارج نمودن ضایعات، اجسام احتمالی داخل لوله و میعانات گازی بود که این مرحله از اهمیت و ریسک پذیری بالایی برخوردار است.

خدایی انجام پیگ رانی را باعث افزایش ضریب اطمینان انتقال پایدار و مستمر گاز و تحویل سوخت پاک به مصرف‌کننده‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.