مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: میانگین تولید پسته از۲ هزار هکتار باغ بارور این شهرستان در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ تُن برآورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه میانگین برداشت پسته در شاهرود یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار است، افزود: سطح زیر کشت درختان پسته در شهرستان شاهرود پنج هزار هکتار است.

او با بیان اینکه پسته از درختانی به شمار می‌رود که بازدهی محصول آن به بیش از ۶ سال زمان نیاز دارد، تاکید کرد: سه هزار هکتار از باغ‌های این محصول در سال‌های آینده به ثمر می‌نشیند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ، تولید ۱۴ تن پسته در هر هکتار استان سمنان به عنوان یک رکورد ثبت شده است که این میزان در آینده نزدیک برای کشاورزان شاهرودی دست یافتنی خواهد بود.

او با بیان اینکه قیمت مناسب پسته برای کشاورزان یک ثروت کم نظیر محسوب می‌شود، ادامه داد: حدود ۲ درصد محصول پسته کشور در شهرستان شاهرود تولید می‌شود.

او تاکید کرد: با توجه به این که محصول پسته به مرور برداشت می‌شود و چندین روز به طول می‌انجامد، اشتغال خوبی برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود گفت: با توجه به روی آوردن کشاورزان و باغداران به کشت ارقام مختلف پسته، سطح زیر کشت این محصول در شهرستان شاهرود نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

حجی افزود: برداشت پسته از میانه مرداد ماه شروع می‌شود و تا پایان شهریور در شاهرود ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.