حجت الاسلام طیبی فر گفت: اگر شیرینی دنیا پای دندان مسئولان رود، ارزش‌ها و خوبی‌ها از بین می‌رود و این اختلاس‌ها و دزدی‌ها نتیجه حب دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حسین طیبی فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان با تسلیت ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع) و  تبیین واقعه عاشورا گفت: وقتی برادر اباعبدالله از امام حسین (ع) سوال می‌کند که‌ ای برادر، کجا می‌روی مسیر، مسیر سختی است؛ امام حسین (ع) می‌فرماید: خدا خواسته ما را کشته ببیند سوال کرد: زن و بچه چی؟ امام پاسخ داد: خداوند می‌خواهد آن‌ها را اسیر ببیند. این صحبت آن زمان برای کسی معنا نداشت؛ اما بعد از واقعه کربلا معلوم شد که این جمله چه محتوای عظیمی داشت.

او با اشاره به لزوم تبیین تاریخ افزود: اگر قصه اسرا این مبلغان واقعه کربلا نبود، دیگر از کربلا خبری نبود؛ چرا که طراحی دشمن برای صاف کردن و از بین بردن قصه کربلا بود.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه چرا صحنه کربلا در ظهر اتفاق افتاد، بیان کرد: اینکه بعدازظهر تاسوعا نزدیکی‌های غروب دشمن دستور عملیات را داد چه معنا و مفهومی دارد؟ معمولا جریان‌های همه در روز اتفاق می‌افتاد؛ اما پروژه‌ای که دشمنان امام حسین (ع)  طراحی کرده بودند می بایست عصر عملیاتی می‌شد؛ بنابراین امام حسین (ع)  برادر خود را فرستاد تا یک شب مهلت گرفت و این مهلت گرفتن تنها برای نماز خواندن و مناجات امام حسین (ع)  نبود در واقع خنثی سازی یک حرکت ناجوانمردانه تاریخی دشمن بود.

او بیان کرد: دشمن تصمیم داشت، شبانه عملیات را انجام دهد و هر چه هست را نابود کند تا فردای عاشورا هیچ چیز وجود نداشته باشد و دشمن می‌خواست تمام کار‌ها را در تاریکی انجام دهد و تا واقعه کربلا در کربلا دفن شود؛ اما مهلت گرفتن یک شبه اباعبدالله (ع)  برهم زدن پروژه دشمن بود، اباعبدالله جنگ را به روز کشاند تا معلوم شود چه کسی جنایت انجام می دهد؟ و حتی لشکر دشمن اتفاق کربلا را ببینند و سینه به سینه برای نسل آینده بچرخانند. 

جانشین نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران افزود: اگر شب تاسوعا این اتفاق می‌افتاد، دیگر فردا از واقع کربلا کسی چیزی ندیده بود و از واقعه کربلا چیزی نمی‌ماند، امام حسین (ع)  با این کار تاکتیک نظامی دشمن را بهم ریخت و این شد که واقعه کربلا در تاریخ ماندگار شد. 

او با اشاره به حضور هوشمندانه مردم در انتخابات افزود: در این دوره از انتخابات مردم با بصیرت پای صندوق‌های رای آمدند و با مشارکت باورنکردنی این معجزه را آفریدند در صورتی که هم در داخل و هم در خارج طراحی‌هایی شده بود که حضور مردم پای صندوق‌های رای ۲۰ درصد باشد این؛ خط بطلان کشیدن روی انقلاب بود و آن ها می‌خواستند کنار صندوق‌های رای فاتحه انقلاب خوانده شود. با جنایاتی علیه مردم از نظر اقتصادی، فرهنگی سیاسی و ... انجام دادند که دل مردم را خالی کنند و امید را از آن‌ها بگیرند.

حجت الاسلام طیبی فر با  آسیب شناسی مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر شیرینی دنیا پای دندان مسئولان برود، ارزش‌ها و خوبی‌ها از بین می‌رود و جمع آوری مال کار اصلیشان خواهد شد و با دشمن رفیق می‌شوند، این اختلاس‌ها و دزدی‌ها، نتیجه همین حب دنیا است.

این مقام مسول تاکید کرد: باید از زمانی که به خاطر دنیا بین شما و سرشما جدایی بیافتد ترسید؛ یعنی آدم به جایی که مغز، مرکز فرماندهی انسان باشد دل، زبان و شکمش به او فرمان بدهد و از آن‌ها پیروی کند. شیرینی دنیا وقتی پای دندان کسی رفت بین عقل و سایر جوارح بدنش جدایی می‌افتد و دیگر عاقلانه کار نمی‌کند و دلش هرآنچه خواست انجام می‌دهد و کاری به فرمان خدا ندارد.

او در ادامه با اشاره به وضع دارو و درمان افزود: چرا در دولت قبل وقتی که دارو نیاز مردم بود و نظام هزینه کرد و از خارج وارد شد، سر از بازار سیاه در می‌آورد این همان شیرین دنیا است که مسئول و غیر مسئول ندارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار